АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Carrefour започва ценова война
Втората по големина верига за продажба на дребно в света Carrefour SA обяви, че ще пусне в продажба нова линия от продукти със собствена марка и значително по-ниски цени, съобщи Dow Jones.
Ходът има за цел да промени имиджа на компанията сред потребителите и да осуети бягството им към по-евтини магазини. Инициативата се нарича Carrefour Discount. През март компанията заяви, че ще инвестира 600 млн. евро тази година в намаляване на цените и промоции в условия на криза.
Новият главен изпълнителен директор на френското дружество Ларс Олофсон продължава политиката си за агресивен подход към ценообразуването на продуктовия микс, предлаган в веригата. Задачата на мениджъра е да задържи потребителите, които "в момента имат значителен проблем с разходите", и да преоформи визията на компанията като сравнително скъп търговски обект.
Веригата смята да постигне тези задачи чрез предлагането на пакет от 400 бързооборотни продукта, като 83% от тях са хранителни стоки. Началото на кампанията ще бъде дадено във Франция, където се осъществяват и над 40 на сто от продажбите на групата. Чрез тази кампания тя се надява да постигне и увеличение на дела на собствените продукти до 50% от цялата кошница предлагани стоки.
Компанията се опитва да реагира на влошените продажби, които започнаха да падат още през 2008. За миналата година тя отбеляза чиста печалба от 1.27 млрд. евро, което е 50% спад на годишна база. За първото тримесечие на 2009 отчете продължаващи спадове в продажбите, предимно на френския пазар.
Компанията не казва какви ще са точните цени на продуктите, но казва че типичната френска вечеря, която се състои от пържола, грах, сирене камамбер, хляб и йогурт ще илиза 1.02 евро на човек.
Carrefour отвори първия си магазин в България на 26 март тази година в Бургас. Следващият магазин ще бъде открит в София, в строеж са хипермаркети във Варна, Стара Загора и Добрич. Работи се и по обекти в Русе и Плевен.
Tweet |
|