EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Carrefour се изтегля от Китай

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Carrefour се изтегля от Китай

mail17:05 | 27.06.2019прегледи 901 коментарикоментари 0


Френската верига супермаркети „Carrefour" е поредният чуждестранен търговец, който се оттегля от Китай или продава бизнеса си на местни компании, защото продължава да губи позиции на бързо променящия се и все по-конкурентен китайски пазар, информира Радио "Китай".

Проблемите с продажбите, с които се сблъскват чуждите търговци на дребно, са знак, че те губят надмощието си на китайския пазар, тъй като местните конкуренти се увеличават, което подчертава необходимостта да преосмислят своите стратегии, твърдят анализатори.

„Carrefour Nederland BV" се съгласи да продаде 80% от акциите си в Китай на „Suning International Group Co" за 4,8 милиона юана (698 милиона щатски долара), според данни на Шънджънската фондова борса от събота. Транзакцията се очаква да бъде завършена до края на тази година, заявиха от китайския офис на френската верига, която има 210 хипермаркета и 24 по-малки магазина в Китай. Но миналата година продажбите им отбелязаха рязък спад, като намаляха с почти 10% на годишна база до 3,6 милиарда евро.

Продажбите на мажоритарния дял на китайския „Carrefour" последваха някои от световноизвестните супермаркети, като британския „Tesco" и южнокорейския „Lotte Mart", които се оттеглиха от Китай, а други потърсиха партньорство с местни компании, като „Walmart", който през 2018 г. се обедини с китайския интернет гигант Tencent.

Проблемите на чуждестранните търговци в Китай са следствие от това, че не успяват да пригодят бизнес стратегиите си към бързо променящите се тенденции на китайския пазар, където потребителите вече предпочитат да пазаруват от онлайн платформите, вместо традиционните магазини, твърди Лян Джънпън, който е старши експерт в индустрията.

Онлайн продажбите в Китай се увеличиха с 25,4% на годишна база и достигнаха 7 трилиона юана през 2018 г., което е 45,2% от общите продажби на потребителски стоки в страната за годината, сочат данни на китайското търговско министерство.

„Китай е все по-отворен за чуждестранните компании, но те трябва да се адаптират към китайския пазар, нуждите на потребителите и конкуренцията", подчертава Лу Джънуан, който е основател на консултантска компания в Шанхай. В същото време той отбелязва, че има огромен потенциал за чуждите компании, особено в сферата на високите технологии.


Тагове: Carrefour, Китай
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg