АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
CO2: Без повече „супер кредити“
14:30 | 22.01.2014 926 коментари 0
Горната граница за емисиите на CO2 за нови леки търговски превозни средства, продавани в Европейския съюз, ще падне от сегашните нива от 203 грамa/км на 147 грама/км до 2020 г., според проектозакон, одобрен от Европейския парламент. Текстът, съгласуван неофициално с министрите от ЕС, призовава за въвеждането на по-надеждни методи за тестване на емисиите CO2.
„Постигнахме резултат след трудни преговори. Радвам се, че не се поддадохме на какъвто и да било натиск за промяна на целта за ограничаване на емисиите. Тъй като продължителността на живота на леките търговски превозни средства е по-голяма от тази на леките автомобили, е добре да се придържаме към целта, която сме си поставили“, заяви Холгер Крамер (АЛДЕ, Германия), чийто доклад беше приет с 552 гласа„за“, 110 „против“ и 12 въздържали се. Целта от 147 грама/км до 2020 г. касае максималните средни емисии за микробуси, тежащи до 2,61 тона без товар и до 3,5 тона с товар. Депутатите и Съвета се договориха тя да се прилага за регистрираните в ЕС производители, които произвеждат над 1000 превозни средства годишно. Без повече „супер кредити“ след 2018 г. Производителите в момента разчитат на система от „супер кредити“, която дава допълнителна тежест на превозните средства, отделящи по-малко от 50 грама/км CO2. Тази система няма да бъде подновена и ще изтече през 2018 г.Към по-надеждни методи за тестване
Одобреният текст посочва „вратички“ в настоящия тестов протокол за екологичните показатели, от който са се възползвали производителите, за да демонстрират показатели за разход на гориво и емисии, които са почти невъзможни за постигане при нормални условия на шофиране. Депутатите предвиждат настоящият протокол да бъде заменен възможно най‑скоро с новата световна процедура за изпитване на лекотоварните превозни средства (WLTP), дефинирана от ООН. В преговорите те успяха да постигнат гаранции Европейската комисия да приведе в действие WLTP при първа възможност./ЕПTweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg