EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Corvette C7 - звездата в Детройт

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Corvette C7 - звездата в Детройт

mail18:00 | 15.01.2013прегледи 577 коментарикоментари 0


Chevrolet, водещата марка на американския концерн General Motors, представи новия модел на митичната си спортна кола Corvette C7 предадоха световните агенции. " Corvette C7 е най-голямата атракция на салона в Детройт тази година", заяви Джес Топрак, анализатор в специализираното електронно издание за автомобили TrueCar.com, цитиран от AFP.
"Въпреки целия шум около Volt, хибридната кола на Chevrolet, Корветът е емблематичният автомобил на марката, допълни Топрак. "Тази кола е причината да работя в General Motors ", заяви Марк Рюс, президент на General Motors за Северна Америка на пресконференция в навечерието на откриването на автомобилния салон в Детройт.

Когато през 1953 година Chevrolet представя в нюйоркски хотел концепцията за заобления, "крилат" модел Corvette, никой не очаква колата да стане високо оценяван символ в автомобилния свят. Corvette обаче е един от най-успешните спортни автомобили на всички времена.
След спокоен дебют в хотел "Уолдорф-Астория" като част от пътуващото изложение "Моторама" на GM преди 60 години, моделът се сблъсква със сериозни производствени
проблеми.
GM възлага големи надежди на Chevrolet Corvette, който е проектиран от Харли Ърл и първоначално носи кодовото име Екс Пи-122 (XP-122). Автомобилният гигант иска да създаде първия американски спортен кабриолет след Втората световна война, за да покаже, че американските инженери могат да се конкурират с европейските производители на спортни автомобили. До този момент американските автомобилостроители са известни най-вече с тежките лимузини, наричани презрително "янки танкове".
Ърл е решен да намали теглото на Corvette и избира фибростъклото като материал за купето. До ден днешен почитателите на модела са благодарни за далновидното решение, тъй като фибростъклото не ръждясва, а благодарение на това са оцелели множество оригинални автомобили от произведените общо 1,5 милиона броя. За съжаление изработката на купе от фибростъкло се оказва по-трудна от очакваното, а и от представянето на колата има какво още да се желае.
За да намали цената, Ърл използва шестцилиндров двигател по предвоенен дизайн. Двигателят е 3,8 литров, "само" със 150 конски сили. Corvette трудно достига максимална скорост от 170 км/ч, което го оставя далеч зад първокласните европейски спортни автомобили като Jaguar XK120. Еуфорията е кратка и въпреки че колите, произведени през първите шест месеца са разпродадени, само две години по-късно производството е спрямо. Отговор на проблемите дават новите, по-мощни двигатели и моделът става една от типичните мощни американски коли. Предлага се версия с двигател V8, първоначално 4,3-литров със 195 конски сили. Скоростта се качва до 200 км/ч и продажбите нарастват. Общо над 1,5 милиона Corvette са слезли от поточните линии от създаването му, а производството на сегашната седма модификация на модел се планира да приключи през февруари 2013 година.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg