EUR 1.9558
USD 1.8518
CHF 2.0936
GBP 2.3457
CNY 2.5557
you tube
mobile version

Daimler става Mercedes-Benz

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Daimler става Mercedes-Benz

mail12:05 | 03.02.2022прегледи 898 коментарикоментари 0


Качеството на автомобилите с трилъчата звезда изглежда вечно, името на компанията майка с централа в Щутгарт обаче се променя често. Сега това се случва още веднъж и групата Daimler официално става Mercedes-Benz Group, приемайки името на най-известната си марка.

Още преди вписването на промяната в търговския регистър, концернът е започнал да използва "новото си старо име" още от 29 януари, отбелязвайки по този начин деня, в който 136 години по-рано Карл Бенц регистрира патента за първия автомобил в света.

Приблизително по същото време в околностите на Щутгарт работи и Готлиб Даймлер, който заедно с Вилхелм Майбах през 1890 г. основава Daimler Motoren Gesellschaft (DMG). Mercedes-Benz и Daimler така и не се срещат лично, но основаните от тях компании се сливат през 1926 г. в периода на икономически сътресения, последвал Първата световна война, и вече близо век дават на света мощните коли, превърнали се в безапелационен символ на социален статус и успех.

За последния четвърт век това е четвъртата смяна на името - от Daimler-Benz, през Daimler-Chrysler, до само Daimler след продажбата на Chrysler през 2007 година.

С поредното пренаименоване ръководството се надява да подчертае трансформацията на групата от донякъде тромав промишлен концерн в компания, фокусирана върху луксозните коли и ванове.
"Това е едно ново начало", заяви пред медии главният изпълнителен директор на групата Ола Келениус.

Новото име продължава стратегията, която Келениус започна миналата година с отделянето на производството на камиони в самостоятелна компания Daimler Truck AG. В резултат правата върху името Daimler преминаха към дружеството за тежкотоварни превозни средства за $9,7 млн.

Сега амбициите на Келениус са насочени към електрификацията и намаляване на разликата между пазарната капитализация на концерна с тази на американския производител на електромобили Tesla. В момента пазарната оценка на група Mercedes-Benz е €74 млрд. ($85,70 млрд.) или едва около една десета от капитализацията на Tesla ($849,35 млрд.) и задачата няма да бъде лесна за германския концерн с близо 170 000 служители.

Анализатори освен това се съмняват в успеха на тези планове предвид ограничения потенциал за растеж в луксозния сегмент на пазара.

Mercedes-Benz напоследък агресивно насочва вниманието си към електрическата мобилност и неотдавна се появиха съобщения, че групата цели да произвежда от 2024 година собствен двигател следващо поколение за електромобили.

"Искаме да имаме възможно най-голям контрол върху цялостната система на електрическия мотор, батерията и силовата електроника, подобно на начина, по който стоят нещата с двигателя с вътрешно горене", каза Маркус Шефер, ръководител на развойната дейност в концерна.

Производството на основната марка Mercedes-Benz пострада тежко през третото тримесечие на 2021 г. заради недостига на чипове. През последните три месеца на годината доставките донякъде се възстановиха, но компанията все пак загуби лидерството при продажбите на луксозни коли в полза на конкурента си BMW, което се случва за първи път от 2015 година.

Експерти оценяват самата марка Mercedes-Benz изключително високо - на близо $51 млрд., посочва американската консултантска фирма "Интербранд" (Interbrand). Сред световните автомобиостроители по-високо се нарежда само японският бранд Toyota.

Точно на това залага Келениус, надявайки се с новото име да засили привлекателността на групата за инвеститори и таланти./БТА


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg