АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
dm България отчита оборот от 397,7 млн. лв.
В края на 15-ата година от навлизането си в България dm отчита оборот от 397,7 млн. лева, с което затвърждава позицията си на водеща верига за търговия на дрогерийни стоки у нас. През изминалата финансова година (01.10.2023–30.09.2024 г.) компанията е инвестирала над 14 млн. лева в модернизирането и дизайна на своите магазини, в логистиката, в надграждането на дигиталните платформи и услуги и в развитието на екипа.
През финансовата 2023/2024 г. dm продължава успешното си пазарно представяне, като отчита ръст в оборота от над 28% спрямо предходната година. Компанията вече има 114 магазина в 44 града в страната, в които месечно пазаруват почти 1,6 млн. клиенти.
В рамките на отчетния период dm регистрира ръст от близо 53% в онлайн продажбите и увеличение от около 55% на поръчките през онлайн магазина и приложението Моят dm. Сред двигателите на тези ръстове е Моят dm-App, в който през май 2024 г. компанията въведе функционалност за редовни клиенти.
Компанията инвестира и в разширяване на своя Разпределителен център. През изминалата финансова година неговата площ беше увеличена до над 19 000m², което значително повиши капацитета и оперативната му ефективност.
Важна част от дейностите на dm България в периода 01.10.2023–30.09.2024 г. е свързана и с нейните цели да инвестира в развитието на своите служители и да допринася за подобряването на пазара на труда. В края на своята 15-а година в България компанията има 1475 служители, което е с 15,5% повече спрямо 2022/2023 година. Наред с възможностите за обучение и развитие на своя екип през 2024 г. компанията разшири и обхвата на своите проекти за дуално обучение и за подготовката на специалисти по професията „Консултант козметични, парфюмерийни, биологични продукти и битова химия“, въведена в България от dm.
През 2024 г. своята 15-а годишнина у нас dm отбеляза като основен партньор на инициативата „Реките на града“ с поредица от почистващи акции на градски реки в цялата страна. Празнуването на рожден ден в подкрепа на добра кауза е изцяло в контекста на корпоративната философия на dm с действията си да бъде пример за сектора, в който работи. През изминалата година компанията продължи да отстоява своя обществен ангажимент и чрез други проекти, които подкрепя дългосрочно - дейността на Звено “Майка и бебе” на SOS Детски селища и мисията на фондация „Живот със Синдром на Даун”.
Оборот от 397,7 млн. лв. и почти 1,6 млн. клиенти месечно
През изминалата финансова година dm затвърди успешното си пазарно представяне, като регистрира ръст в оборота от над 28% спрямо предходната година до 397,7 млн. лева. Инвестициите за периода също нарастват и надхвърлят 14 млн. лeва., което представлява ръст от близо 24%.
Значителна част от тях са за развитието на магазинната мрежа, която беше разширена до 114 обекта включително в нови за компанията населени места като Равда, Елин Пелин, Асеновград и Карлово. През следващата година наред с отварянето на нови магазини dm ще продължи и с модернизацията на съществуващите, които поетапно се обновяват и разширяват там, където е възможно.
Компанията инвестира в нов изглед на фасадите, иновативни акценти в дизайна и цялостно подобряване на атмосферата на пазаруване в магазините, в които месечно пазаруват почти 1,6 млн. души. Планира се и разполагане на каси на самообслужване в избрани магазини за още по-голямо удобство на клиентите.
dm България е част от водещата група за търговия с дрогерийни стоки в Германия и Централна и Източна Европа (ЦИЕ) – dm-drogerie markt. Подгрупата Австрия и ЦИЕ, без Германия и Полша, която обхваща общо 12 държави от региона, включително и България, отчита ръст на оборота за финансовата 2023/2024 г. от 16,5% до 5,25 млрд. евро. Този оборот е реализиран в 1947 магазина от над 28 300 служители.
Моят dm-App – свързващото звено между стационарно и онлайн пазаруване
През миналата година dm продължи да инвестира и в надграждането на своите дигитални платформи и услуги. Компанията регистрира ръст от близо 53% в онлайн продажбите и увеличение от около 55% на поръчките през онлайн магазина и приложението Моят dm. По думите на Цонка Иванова-Терзиева, управител на dm България с ресор „Маркетинг и снабдяване“, основен двигател на тези ръстове е Моят dm-App.
През финансовата 2023/2024 г. изтеглянията на приложението са се увеличили с 66% спрямо предходната финансова година, като през него са минали 64% от всички онлайн поръчки. От май 2024 г. в приложението има и функционалност за редовни клиенти. С нея всяка покупка от регистрирани потребители в Моят dm-App се отчита и сумите от покупките се натрупват, независимо дали се пазарува онлайн или при сканиране на приложението в магазина. Така при достигане на определено ниво се получава талон за отстъпка при следващо пазаруване. През изминала година в приложението беше въведен и форматът за пазаруване на живо dmLIVE, който се излъчва ексклузивно в Моят dm-App.
Tweet |
|