EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Dm с рекорден оборот от 215 млн. лв.

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

dm с рекорден оборот от 215 млн. лв.

mail14:11 | 16.11.2022прегледи 994 коментарикоментари 0


dm България отчете ръст на оборота от 22,8% за последната финансовата година, която за компанията е в периода 01.10.2021 г.-30.09.2022 г. В последните 12 месеца водещата верига за търговия с дрогерийни стоки инвестира 8,2 млн. лв. и отвори своя магазин №100 у нас. След като през септември беше „открит“ българският онлайн магазин на dm, на 07.11.2022 компанията стартира и мобилното си приложение за пазаруване с близо 8 500 стоки в 86 дрогерийни категории.

В последната една година dm България успя да развие бизнеса си и да постигне този ръст на оборота, както в резултат от разширяването на мрежата от магазини, така и благодарение на ефективния си подход, базиран на огромен избор от над 16  000 дрогерийни стоки в специализирани магазини и компетентна консултация. Както става ясно от данните, българските купувачи все по-често избират иновативните продукти, предлагани от dm, заради отличното съотношение цена-качество, особено при собствените марки на компанията, сред които alverde, dmBio, Balea, babylove, Denkmit и други.

dm България отчита и повишен интерес към асортимента от над 1 500 био и устойчиви стоки – храни, козметика и битова химия. Компанията лансира и първата масова Upcycling марка козметика, изработена от остатъчни материали от други производства. Всички тези продукти са важни за хората, които се стремят към устойчив начин на живот. Не на последно място, през изминалата година, клиентите на dm показаха високо одобрение и към ценовата стратегия „Трайно изгодно“, която гарантира, че цената на даден продукт няма да се променя поне четири месеца след датата, посочена на етикета. 

Като отговорна компания, през последната финансова година dm подкрепи и важни социални каузи. В периода 01 октомври 2021 г.-30 септември 2022 г. бяха дарени повече от 30 000 лв. за развитие на дейността на Фондация „Живот със Синдром на Даун“ и на SOS Детски Селища. 

dm България е част от водещата група за търговия с дрогерийни стоки в Германия и Централна и Източна Европа (ЦИЕ) – dm drogerie markt, която за финансовата 2021/2022 година отчита ръст на оборота от 10,7% до 13,5 млрд. евро. Подгрупата Австрия и ЦИЕ, която обхваща Австрия и 12 държави от региона, включително и България, отчита ръст на оборота от 13,5% до 3,6 млрд. евро. Общо магазините на концерна dm са 3 945, а служителите са повече от 71 620.

С рекорден оборот от близо 215 млн. лв., веригата за поредна година е лидер в сектора у нас

За последната финансова година dm България отбелязва рекорден оборот от 215 млн. лв. По този показател компанията е лидер по оборот в сектора на търговията с дрогерийни стоки в страната. 

Според Андрей Петров причините за впечатляващия ръст от 22,8% и за рекордния оборот са няколко. На първо място е начинът на работа на компанията, който предлага огромно разнообразие от над 16 000 продукта за красота, здраве, лична и домашна хигиена, грижа за бебето и така нататък, пазаруване в удобни и уютни магазини и компетентна консултация от отлично подготвен dm дрогерист.

Втората причина е ценовата стратегия на компанията „Трайно изгодно“, която гарантира, че поне четири месеца след датата указана на етикета на даден продукт, неговата цена няма да се увеличи. Така „Трайно изгодно“ се утвърждава като ценови модел, който подкрепя рационалното пазаруване, ограничава излишното харчене на пари и презапасяването и дава сигурност и спокойствие във времена на растяща инфлация и променящи се цени.

В България вече има 100 dm магазина

Друга причина за рекордния оборот е експанзията на dm България. На 09.11.2022 г. компанията откри своя магазин №100 в кв. „Студентски град“, гр. София. Общо през последната финансова година бяха открити 7 нови  магазина. Освен, че беше разширена мрежата в градове, в които dm вече присъства, бяха открити филиали и в нови градове като Троян, Пирдоп, Севлиево и Търговище.

В периода 01 октомври 2021 г.-30 септември 2022 г. dm инвестира 8,2 млн. лв. в страната

dm България продължава активната си инвестиционна програма като през последната финансова година размерът на инвестициите нарасна с 21,8% и достигна почти 8,2 млн. лв. Инвестициите на компанията са разделени в четири основни направления – разширяване на мрежата от магазини, обновяване на съществуващите филиали, развитие на онлайн магазина и обучение на служителите на компанията. 

Всеки трети от клиентите на онлайн магазина на dm използва услугата за експресно получаване в магазин

На 13.09.2022 г. dm България „отвори“ своя български онлайн магазин, който се намира на познатия адрес www.dm-drogeriemarkt.bg. В него клиентите на веригата могат да открият близо 8 500 от любимите си дрогерийни стоки, които да поръчат спокойно от всяко място в удобно за тях време.

Една от най-харесваните функционалности е услугата „Експресно получаване в  магазин“. С нея всеки клиент, който има регистрация в „Моят dm акаунт“, безплатно може да заяви получаване на поръчката си в най-удобния dm магазин и да я вземе в рамките на 3 часа. dm България предлага и доставка с куриер, която е безплатна за поръчки над 100 лева.

Стартира и мобилното приложение на dm в България, което освен онлайн магазин е и платформа за специални отстъпки, онлайн брошури и отстъпка за рожден ден

dm България пусна и своето мобилно приложение, с което надгражда клиентското изживяване при пазаруване в онлайн магазина на компанията. То вече може да бъде изтеглено от Google Play Store и Apple App Store. 

Приложението е създадено според модерните уеб тенденции, като на първо място е поставено удобството на хората - навигацията е интуитивна, а пазаруването е бързо и удобно. Освен това, то е и платформа за специални предложения, персонализирани за всеки отделен клиент според неговите предпочитания. Отстъпката “Рожденик” например може да се ползва занапред единствено през мобилното приложение.

Зелени етикети обозначават устойчивите продукти

Както във физическите, така и в онлайн магазина си, dm България, въведе специални обозначения за био и натуралните продукти от асортимента. В магазините това са специални зелени етикети, а в онлайн каналите за продажба – специални иконки. По този начин  компанията се стреми да насърчи устойчивото потребление.

Част от този стремеж е въвеждането на българския пазар на най-новата dm марка – No Planet B. Разработването на този бранд е революция в козметичната индустрия, тъй като продуктите са от материали, които биха били изхвърлени. Например, маслото от кафе се добива от утайка от заведенията, а плодовите аромати са от спасени от изхвърляни плодове. Разбира се, всички опаковки са от рециклиран и рециклируем материал. Към момента серията No Planet B е от 12 продукта за грижа за тялото и косата.

dm с организира Giving Friday и продава чорапи с кауза

През последната финансова година dm България разшири обхвата на своите CSR инициативи, обединени под мотото „Заедно за по-добър живот“. За трета поредна година компанията не провежда „Black Friday“, а Giving Friday и дари 3% от дневния си оборот в деня на голямото пазаруване на SOS Детски селища. Събраната сума беше в размер на 15 000 лева. Те бяха дарени в подкрепа на звено „Майка и бебе“, гр. Габрово, което предоставя временно настаняване до 6 месеца на бременни жени и майки в риск да изоставят децата си, насърчава родителската привързаност, подпомага младите майки чрез социално, психологическо и юридическо консултиране и подкрепа.

През месец март 2022 г. dm подкрепи инициативата на Български Червен кръст за набиране на материални дарения за пострадалите от войната в Украйна хора и дари повече от 5 500 хигиенни продукта като дезинфектанти, пасти и четки за зъби, шампоани и много други.

Друга важна инициатива е подкрепата за фондация „Живот със Синдром на Даун“. Вече шест години dm България е един от основните партньори на благородната кауза. През последната финансова година бяха организирани две основни кампании. Първата се проведе в периода 01 май-31 август 2022 г. При всеки закупен слънцезащитен продукт с dm марката SUNDANCE 0,10 лева или общо 12 000 лв. бяха дарени на фондацията в подкрепа на различни проекти по адаптирано плуване, физиотерапия, арт терапия и музикотерапия за 50 деца със синдром на Даун от различни градове в България.

Втората важна инициатива е партньорството по повод отварянето на dm магазин №100. През цялата 2022 година в магазините на компанията се предлага специална серия шарени чорапи, чийто дизайн е вдъхновен от това важно събитие. Цялата сума от продажбата на чорапите – 25 300 лв. -  ще бъде насочена към подкрепа на фондация „Живот със Синдром на Даун“.

dm България събра 8 тона опаковки и откри станция за повторно пълнене на препарати

През последната финансова година dm България разшири обхвата на инициативите си и в подкрепа на устойчивото развитие. В рамките на кампанията „Ще остана опаковка и в следващия си живот“ бяха събрани близо 8 тона пластмасови опаковки, които ще бъдат транспортирани в Германия. Там ще бъдат преработени в качествен рециклат и отново ще влязат в употреба в козметичната индустрия. В рамките на своя ангажимент за опазване на природните ресурси dm дари 5 000 лева и 5 000 дръвчета в подкрепа на инициативата „Новата гора на София“ на Столична община. Почти 1500 дръвчетата бяха засадени от служители на компанията на откриващото събитие на есенната залесителна акция в края на м. октомври 2022 г.

Друга инициатива за намаляване на пластмасовите отпадъци е инсталирането на първата станция на компанията в България за повторно пълнене на био препарати от бранда Planet Pure. Тя се намира в магазина в мол Paradise Center в София. Хората могат да избират между препарат за миене на съдове с алое вера и лайм, гел за пране с лавандула и салвия, гел за пране Sensitive и гел за пране с алое вера. Препаратите се пълнят в специални опаковки от 1 л. или 1,5 л., които се закупуват еднократно. 

С цел намаляване на въглеродния си отпечатък, компанията оптимизира и използването на природни ресурси при управлението на сгради и работните процеси. Например, dm България използва 100% енергия от възобновяеми източници за работата на половината от своите магазини, както и на Логистичния център. Освен това са инсталирани енергоспестяващо осветление и смесители, които използват по-малко вода. 

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg