АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
dm №1 в търговията с дрогерийни стоки
В десетата година от навлизането си в България, dm отчете рекорден оборот от 151,86 млн. лева за финансовата година 01.10.2018–30.09.2019 г., което е ръст от 14,93% спрямо предходния отчетен период. Това отрежда лидерска позиция на компанията в сектора на търговията с дрогерийни стоки у нас по показателя оборот. Този ръст е по-висок от средния за концерна dm.
Резултатите в Европа - ръст на оборота от 4,61% за групата dm
dm България е част от водещата група за търговия с дрогерийни стоки в Германия и Централна и Източна Европа (ЦИЕ) – dm, която за финансовата 2018/2019 година отбелязва приходи в размер на 11,195 милиарда евро, което е ръст от 4,61% на годишна база. Подгрупата Австрия и ЦИЕ, която обхваща Австрия и 11 държави от региона, включително и България, отчита ръст на оборота от 9% до 2,8 милиарда евро. Общо магазините на концерна dm са 3 688, а служителите повече от 62 000.
През изминалата година компанията откри своя 80-и магазин в България и така хората в 26 града у нас могат да се възползват от огромното разнообразие от над 14 000 дрогерийни стоки. С разширяването на филиалната мрежа, веригата вече има над 750 служителя у нас. За последната година бяха направени и инвестиции в размер на повече от 7 милиона лева за разширяване и обновяване на магазини и обучение на служители.
В България вече има нова професия – „дрогерист“
dm инвестира усилено в развитието на професията „дрогерист“, тъй като добре подготвеният дрогерист е човекът който може да предостави най-компетентна консултация на клиента в магазина. Това е професия, която в страни като Австрия и Германия съществува от повече от 40 години и е базова за сектора с дрогерийни стоки.
През 2017 година група от 4 служители премина 10 седмично обучение по специална програма в Австрия. Следващата стъпка беше изграждането на партньорство с Професионалната гимназия по екология и биотехнологии в София, с която беше разработен курс за обучение на дрогеристи в България, базиран на опита на преподавателите от гимназията и австрийската програма. До момента 40 служители на dm са преминали едногодишно специализирано обучение. На 01 октомври 2019 г. стартира нов курс, в който участват 70 служители.
По инициатива на компанията новата професия беше включена в Националната класификация на професиите и длъжностите с официално наименование „Консултант по козметични, парфюмерийни и биологични продукти и битова химия“. Освен това от следващата учебна година дрогеристи ще могат да бъдат обучавани и в системата на дуалното обучение. Това означава, че ученици от гимназиалния курс ще преминат 5 годишен курс на обучение. През първите три години учениците ще получат задълбочена теоретична подготовка. Те ще изучават както общообразователни предмети според държавните образователни изисквания, така и специализирани дисциплини. Реалното практическо обучение ще бъде в 11-и и 12-и клас. Тогава учениците ще имат 2 дни в 11-ти клас и 3 дни в 12-ти клас седмично практика в магазините на dm и ще придобият ценен опит за това как работи една компания в сферата на търговията на дребно с дрогерийни стоки.
Инициативи
В рамките на два месеца, всеки клиент, пазарувал продукти от марките dmBio и alverde на стойност над 30 лв. в периода 03.10 – 27.11.2019 г., получава като подарък чанта bring it bag за многократна употреба. Ако клиентите се върнат в периода 28.11.2019 – 01.09.2020 г. с чантата във филиал на dm, ще могат да се възползват от специални промоции, които ще бъдат обявявани всеки месец на www.dm-drogeriemarkt.bg.
За втора година се провежда и кампанията „Капачки за усмивки“, в рамките на която във всички магазини на веригата се събират пластмасови капачки, един от петте най-големи замърсители на световните океани, и се предават за рециклиране. До момента са събрани над 17 тона капачки, а със средствата от рециклирането им са закупени три медицински уреда за СБАЛ по детски болести „Проф. д-р Иван Митев“, София - един инфузомат-помпа и два пациентни монитора.
С цел допълнително намаляване на въглеродния отпечатък от дейността си, компанията внедрява енергоспестяващи системи за осветление и климатизация в своите магазини, централния офис и разпределителния си център. До момента половината от магазините в България са с последно поколение LED осветление, което пести до 45% енергия. Освен това цялата техника в централния склад е с щадящи околната среда и здравето на служителите гел батерии, които не отделят газ при зареждането. Там е инсталирана и енергоефективна термопомпена климатична система.
В рамките на кампаниите „Весели зъбки 2018“ и „Слънчеви деца 2019“ са раздадени общо над 80 000 обучителни материала за правилна устна хигиена и за защита на детската кожа от слънчево изгаряне. В партньорство със Сдружението на българските зъболекари 50 000 деца са получили талон за безплатен стоматологичен преглед.
На 01 септември стартира и кампания за събиране на средства за SOS Детски селища България в подкрепа на Звено „Майка и бебе“ в гр. Габрово . За периода 01.09.2019 – 31.01.2020 компанията ще дари по 30 стотинки от всяка покупка на бебешки пелени с марка babylove на сдружението.
Tweet |
|