АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
easyJet тества нано технология
Най-голямата английска авиокомпания easyJet съобщи днес, че е първата търговска авиокомпания, която ще тества революционно нано-технологично покритие върху своите самолети, целящо намаляване на съпротивлението и намаляване разхода на гориво.
Ултра тънкото покритие вече се използва в американската военна авиация. Представлява полимерно съединение, свързано с боята на външната обшивка, което добавя според изчисленията едва 4 унции към теглото на самолета (4oz=113 грама). Покритието ограничава натрупването на остатъци върху крилата, предната периферия и други повърхности, като по този начин намалява съпротивлението върху външната повърност на самолета. Производителите на покритието изчисляват, че то може да намали консумацията на гориво от самолетите на easyJet с 1-2 %. Авиокомпанията е нанесла покритието тестово върху 8 самолета и ще сравни тяхната консумация на гориво с останалите самолети от флота за пробен период от 12 месеца.
От своето основаване през 1995 година, easyJet винаги се стреми да подобри своята ефективност чрез поддържане на ниски разходи. Пътниците се възползват от ниските тарифи и имат възможност да намалят своя въглероден отпечатък, като компенсират при резервация равностойността на отделените при полета емисии. Като резултат, всеки пътник на easyJet е отговорен за 22% по-малко въглеродни емисии от всеки друг пътник на традиционна авиокомпания, ако летят по един и същ маршрут с един и същ тип самолет.
Това се постига чрез широка гама от инвестиции и иновации. Флотът на easyJet от 194 самолета, много от които с екологичните „Tech Insertion” двигатели, е една от най-младите в Европа със средна възраст на самолетите по-малко от четири години. easyJet затоварва своите места повече от която и да е друга авиокомпания, и достига затовареност над 87 %. Самолетите на easyJet рулират с един включен двигател, използват по-малко наземно техническо обслужване от други авиокомпании и превозват пътници до летища, близки до централните градски зони, често с по-добри връзки на обществения транспорт. Теглото на борда на самолетите е намалено с използването на олекотени килими, като авиокомпанията в момента разглежда възможността за внедряване на по-леки седалки в кабината.
Изпълнителният директор на easyJet Каролин Маккол заявява: „easyJet е наистина удовлетворена от пробния период със специално покритие на нашите самолети. Екологичната ефективност е ДНК-то на easyJet. Ако можем да намерим нови възможности за намаляване количеството гориво, използвано от нашите самолети, ние можем да предадем тези ползи на нашите пътници, предлагайки им ниски тарифи и нисък въглероден отпечатък”.
-Нано покритието: „Нано-технологията” е полимер, който позволява това високо ефективно решение за свързване на връзки с материалите на външната повърхност. Съдържа твърди, дълготрайни акрилни елементи и създава перфектен гладък завършек, запълвайки „порите” на повърхността с уникално пластично покритие. Това формира бариера срещу проникването на микроскопични замърсяващи вещества на повърхността, невидими с човешко око.
-Прилагане на покритието: В подготвителния процес се използва разтвор на дикарбонова положително заредена киселина, която измива и прочиства порите от повърността и зарежда самата повърност с положителен заряд. Порите са почистени, заредени и готови да получат „аниони” или отрицателно заредени молекули. Тези молекули се привличат в порите магнетично и се задържат вътре, докато всички защитни химикали образуват връзки, затягайки покритието към боята, и по този начин предотвратяват отлющването или падането на боята до нейното следващо възобновяване.
-Покритието е с дебелина по-малка от микрон. Микронът, съкратено от микрометър, е единица за оценка равна на една милионна част от метъра
-Специалното покритие се прилага и разпространява във Великобритания от организация, наречена „TripleO”.
Tweet |
|