АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
eBay търси промяна в правилата за луксозните марки
Международната компания за интернет търговия EBay Inc. призова днес ЕС да промени антимонополните правила, които позволяват на производителите на луксозни стоки да избират на кого могат да продават продуктите си онлайн, предаде Асошиейтед прес.
Собственици на марки като LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA и Richemont SA, както и швейцарският производител на часовниците Cartie твърдят, че луксозните стоки са ценни, тъй като се предлагат изключително и само в подбрани магазини - а не онлайн, където всеки може да си ги купи.
В момента Европейската комисия прави оценка на евентуалните промени, които сега дават правото на производителите на луксозни стоки сами да избират кои компании да продават продуктите им.
Изглежда Еврокомисията подкрепя индустрията за луксозни стоки, като предлага доставчиците да могат да изискват от онлайн търговците да продават определено количество стоки в обикновен "офлайн" магазин.
eBay посочва, че подобни споразумения за дистрибуция "несправедливо блокират онлайн продажбите на легитимни продукти в цяла Европа", в резултат на което клиентите плащат по-високи цени.
Компанията изпрати до Европейския парламент петиция, подписана от 750 000 души, призовавайки депутатите да окажат натиск за приемане на реформи. В петицията се отбелязва, че производителите "не трябва да получават правото да настояват търговците на дребно в интернет да имат стандартен "офлайн" магазин, преди да могат да продават онлайн".
Tweet |
|