АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Ernst & Young: Кризата подхранва корупцията
Икономическата криза прави европейските компании по-податливи на корупцията. Такъв е изводът от изследване на международната консултанска компания Ernst & Young.
Според изледването, направено в редица европейски страни, всеки четвърти служител в германските компании смята, че даването на подкуп е оправдано, ако това подпомогне бизнес развитието на компанията. Освен това за всеки пети предприемач даването на подаръци е средство за постигане на целите. Около 55% от анкетираните европейци смятат, че корупцията в икономиката се увеличава.
„Ако една четвърт от анкетираните са готови да дават подкупи на бизнес партньорите си, то истинските мащаби на това явление са много сериозни”, коментира анализаторът на Ernst & Young Щефан Хайснер.
По този начин сегашната криза може да зачертае постигнатите резултата при борбата с корупцията в Европа, смятат анализатори.
Tweet |
|