АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Eлектромобилите властват на салона в Женева
Eлектрическите модели властват на Автосалона в Женева, който се откри за журналисти. Те са приоритет на автомобилостроителите, които вече нямат избор, ако искат да спазват европейските норми за емисиите от въглероден диоксид, предаде Франс прес. Като символ на тази тенденция електрическият високопроходим Ягуар Ай-Пейс (Jaguar I-Pace) получи наградата за европейски автомобил на годината.
Едва за втори път този толкова желан приз, която се връчва от 1964 година от жури от журналисти от 23 страни, коронова един 100% електрически автомобил след компактния седан Нисан лийф (Nissan Leaf) през 2011 година.
Салонът в Женева се очертава да бъде изложение на концептуални електрически автомобили.
Малките градски автомобили на Ситроен (Citroen) и Хонда (Honda), високопроходимите коли на Астън Мартин (Aston Martin), Ауди (Audi) и Мерцедес (Mercedes), купето на Шкода (Skoda) и дори кабриолета на Фолксваген (Volkswagen). . . Автомобилостроителите представят истински нови модели като Пежо (Peugeot) с електрическа версия на модела 208 и Киа (Kia) с новия компактен кросоувър и-Соул (e-Soul).
Има две основни причини за бума на електрическите автомобили в Женева: новите прагове за емисиите от въглероден диоксид, наложени от следващата година от ЕК в името на борбата срещу климатичното затопляне, както и дизелгейт, скандала със софтуера за манипулиране на емисиите при диезловите модели на Фолксваген.
Той избухна през 2015 година и намали продажбите на дизелови автомобили.Новите двигатели доскоро основното оръжие на производителите за намаляване на емисиите. "Няма да има връщане към дизела, тоест няма друг избор освен да се впуснем с пълна скорост в ерата на електричеството", заяви директораът на германския център за развойна дейност в автомобилостроенето Фердинанд Дуденхьофер. Освен това електрическите автомобили са приоритет на властите в Китай, който е водещият световен пазар.Калифорнийският автомобилостроител Тесла (Tesla) предизвиква висококвалифицираните специалисти с изцяло електрическата си серия. Седанът Модел 3 (Model 3) се наложи през последните месеци като най-продавания премиум модел в САЩ.
Ако пионери като Рено (Renault) и Нисан (Nissan), както и корейските автомобилостроители Хюндай (Hyundai) и Киа вече са се насочили към електрическите автомобили със значителни инвестиции, то сега всички са принудени да го направят."В Европа автомобилните компании инвестират всичко в електрическите модели, дори ако не вярват в тях, дори ако ги продават на загуба", твърди Томазо Парди, директор на компанията за проучвания в автомобилния сектор Жерпиза (Gerpisa).
Tweet |
|