АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Facebook губи млади потребители
Прогнози на изследователската компания eMarketer сочат, че само в САЩ през 2017 г. Facebook ще се използва от 14.5 млн. потребители на възраст между 12 и 17 години, което представлява спад от 3.4% спрямо предходната година, предаде CNBC.
Основната причина за спада е миграцията към популярни платформи като Snapchat и Instagram.
Изследователите забелязват отлив на потребители от най-голямата социална мрежа, която неотдавна набъбна до 2 млрд. души. Според eMarketer месечната употреба на Facebook сред децата под 12-годишна възраст и хората между 18 и 24-годишна възраст ще нараства по-бавно, отколкото сочеха предварителните прогнози.
Този проблем поставя пред компанията тема за размисъл как да провокира младежите да влизат по-често във Facebook профилите си, така че да ги превърне в потенциална аудитория, на която в бъдеще да показва реклами.
Според Оскар Орозко от eMarketer днешните подрастващи в тийнейджърска възраст, както и младите хора над 20 години, изглеждат в много по-малка степен ангажирани към Facebook. Те влизат по-рядко в тези си профили и остават в тях за по-кратко. Нещо повече, те всъщност прекарват времето си в Snapchat и Instagram, като според експерта вече дори има деца, които прескачат Facebook като цяло.
Очакванията на анализаторите са, че тази година Snapchat ще увеличи потребителската си база и само в САЩ тя ще нарасне с 5.8%, достигайки 79.2 млн. месечни посещения. eMarketer очаква увеличение във всички възрастови групи, с изключени на високите такива. Най-много нови потребители ще има в диапазона 18-24 г, където скокът ще е от порядъка на 20%.
Месечната употреба на Instagram също ще се повиши, като в САЩ ръстът ще е близо 24% през 2017 г. Любопитното е, че очакванията на анализаторите са, че платформата за мобилна фотография ще прибави значително повече потребители под 12-годишна възраст - с около 19%, а тези межди 12 и 17 г. ще нараснат с 8.8%.
Tweet |
|