АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Goldman Sachs се обясни на акционерите си
2009 г. е годината, която изпълнителните директори на Goldman Sachs Group Inc. биха искали да забравят, пише днес The Wall Street Journal.
В писмо до акционерите управляващите компанията представят гледаната си точка за събитията от миналата година. Писмото е дълго 8 страници и е публикувано днес - месец по- рано от годишната среща на банката, изпълнителният директор Лойд Бланкфейн и президентът на Goldman Гари Кон отговарят на обвинението за поставянето на интересите на банката пред тези на клиентите като декларират, че клиентите са водещият приоритет.
Двамата управляващи са използвали думите „клиент” и „клиенти” общо 56 пъти, което е значително увеличение в сравнение с разпространеното през 2008 г. писмо до акционерите, където честотата на употребата на думите е едва 17, отбелязва WSJ.
“Компанията е фокусирана върху това да остане близо до клиентите и да им помогне да управляват несигурността и да постигат целите си, поемайки голяма отговорност в година, доминирана от гъвкави решения, и силно представяне на Goldman Sachs,” пишат още управляващите банката.
Писмото на Goldman съдържа обяснение за изплащаните възнаграждения на служителите, и такова за търговските отношения със застрахователя American International Group Inc. Goldman е в центъра на общественото внимание заради получаването на $13 млрд. от AIG след като застрахователният гигант беше спасен от правителството през 2008 г. Коментарът на Goldman по случая е, че банката не е задържала голяма част от парите, тъй като с тях е покрила различни общи задължения.
По- рано този месец писмо до акционерите в обем от 36 страници изпрати и изпълнителният директор на J.P. Morgan Chase & Co. Джеймс Даймън.
Tweet |
|