АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Google печели врагове с агресивен бизнес модел
Използваният от интернет гиганта Google Inc. агресивен бизнес модел привлича нови врагове на компанията, а, от друга страна, прави и правителствата на различни държави все по- бдителни по отношение на дейността на търсачката. Това заяви изпълнителният директор на Google Inc. Ерик Шмидт, цитиран от Reuters и К2Капитал.
„Всяко правителството, независимо от управляващата група, е заето с това да изясни с какво се занимаваме. Тъй като информацията днес означава власт,” заяви днес Шмидт в централата на компанията, отговаряйки на въпрос за това какви са слабите страни и предизвикателствата пред Google.
В последно време интернет - гигантът все по-често се конфронтира с регулаторни органи на различни държави и с други технологични компании.
Неотдавна Google се противопостави на китайското правителство, отказвайки да налага цензура при търсенето на информация.
Google попадна под наблюдението и на Федералната комисия по търговията на САЩ, която проверява компанията дали е спазила антимонополното законодателство, придобивайки за $750 млн. компанията за реклама AdMob.
На свой ред големи европейски телекомуникационни оператори предлагат Google да дели с тях печалбата си, тъй като интернет търсачката, по техните думи, извлича полза от предоставянето на безплатен достъп до услугата YouTube. Съветът на директорите на испанската Telefonica, например, е на мнение, че Google трябва да дели с доставчиците печалбата от реклами в YouTube в замяна на правото на излъчване на публикувана в интернет информация чрез техните мрежи.
Tweet |
|