EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Great Wall №8 на Рали Дакар 2012

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Great Wall №8 на Рали Дакар 2012

mail11:00 | 11.01.2012прегледи 1010 коментарикоментари 0


Great Wall се включи за трети път в едно от най-трудните автомобилни състезания в света – Рали Дакар. Автомобилният гигант участва с два автомобила SUV Hover, управлявани съответно от китаеца Джоу Йонг и португалеца Карлос Соуса. Към момента екипът на компанията е в топ 10 на класирането и заема 8-мо място.
Португалецът Карлос Соуса, който за първа година участва с екипа на Great Wall в Рали Дакар извоюва своето място в челната десятка на надпреварата. Соуса, със своя SUV модел Hover, завърши осми етап на надпреварата на 7-мо място, като заема 8-мо в генералното класиране. В предния етап пилотът също се справи добре и зае позиция в първите 10.
Съотборникът на Соуса, Джоу Йонг се класира на 18 място в седмия етап от състезанието, като е лидер сред китайските състезатели в пет поредни етапа.
Рали Дакар 2012 беше официално открито на 31 декември 2011 в Мар дел Плата, Аржентина. Двамата пилоти от отбора на Great Wall Соуса и Йонг стартираха съответно с номера 307 и 345. Трасето на надпреварата преминава съответно и през държавите Чили и Перу.
В първия етап на надпреварата Соуса се класира шести. За разлика от изминалите години, тази година първият етап изигра ролята на квалификация и редът, по който участниците стартират беше определен по време на този етап. Темповете на Джоу Йонг бяха доста по-бавни, но това му даде сериозно предимство по време на пустинните етапи.
След втория етап на Рали Дакар Соуса и Йонг се класираха съответно 11-ти и 19-ти, като доброто представяне на Йонг му донесе придвижване със 130 позиции напред в общото класиране. По време на състезанието пилотите не пропуснаха да похвалят своите навигатори за резултатите, както и автомобилите, които управляват модел Great Wall Hover.
Третият етап не промени позицията на Карлос Соуса и той остана на 11-то място, а Джоу Йонг, се класира 25-ти. Въпреки това, Йонг сподели, че не е изпитал сериозни трудности в надпреварата и е изключително доволен от представянето и издръжливостта на своя Hover.
Соуса постигна още по-голям успех, като завърши шести на един от най-тежките участъци в надпреварата – четвърти етап. Повече от 30 състезатели, които се бориха с условията на 2400 м.н.в. и близо 49°С, отпаднаха от ралито. Въпреки доброто си представяне, Соуса не спира да обменя идеи с отбора в опити да подобри своето класиране.
След петия етап позициите на Great Wall тима не се променят значително - 7-ма и 19-та, съответно за Соуса и Йонг. В общото класиране Соуса успя да се премести една позиция напред и от 8-мо превзема 7-то място. Петият етап е и последният в Аржентина. По план следващият трябваше да се проведе в Чили, но беше отложен поради обилния снеговалеж.
В 419-километровият седми участък от надпреварата отборът на Great Wall отново се подреди на 8-ма позиция. Етапът е тежък и точно преди старта му, около 1/3 от участниците се отказаха да влязат в битката. За разлика от тях, Джоу Йонг, познат още като „пустинния експерт” постигна сериозен напредък и завърши 18-ти, което го придвижи до 30-то място в общото класиране.
След тежките последни етапи на надпреварата, в деня за почивка, тимът на Great Wall се радваше на силен интерес от страна на почитателите и медиите, посетили Рали Дакар и дори от местните хора.
Колите на Карлос Соуса и Джоу Йонг бяха подложени на различни тестове, включително изпитания в пустинята Сахара, за да се оптимизира ефективността им преди да бъдат изпратени в Аржентина. Сахара бе избрана за тестовете поради грубия и разнообразен терен и екстремни метеорологични условия. Тестовете там имаха за цел да подготвят автомобилите за тежките изпитания на рали Дакар, които до момента дават положителен резултат.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg