АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
H&M започна да се съвзема
Шведската търговска верига за облекло H&M отчете по-добра от очакваната чиста печалба за първото тримесечие и по-високи продажби, предаде ДПА. Чистата печалба за тримесечието обхващащо, периода от декември до февруари, е била 803 милиона крони (86,5 милиона долара).
За същия период миналата година показателят е бил 1,3 милиарда крони, като този резултат е бил подкрепен от еднократен данъчен приход на стойност 399 милиона крони в САЩ. Тримесечните продажби в местна валута са били на стойност 51 милиарда крони или 4% повече на годишна основа.
Главният изпълнителен директор на H&M Ем Карл-Йохан Персон отбеляза, че компанията е увеличила продажбите на облекло при пълната му цена, като през тримесечието отстъпките в цените са били по-малки, а пазарният й дял се е увеличил. Растежът на продажбите е бил 11% в Швеция, 8% във Великобритания, 15% в Полша и 16% в Китай, измерено в местна валута, каза той.
В Германия, която е голям пазар за компанията, продажбите са спаднали със 7% на годишна основа. Компанията уточни, че има 47 онлайн пазара. Планира тази година да има онлайн присъствие в Мексико и Египет наред с индийските сайтове за онлайн търговия Минтра (Myntra) и Джабонг (Jabong).
H&M има 4958 магазина по света, включително франчайз, към края на февруари. Това са с 215 магазина повече спрямо 2018 година.
В Европа компанията отбелязва, че ще бъдат закрити повече магазини, отколкото ще бъдат открити. H&M очаква да има 50 магазина по-малко в края на 2019 финансова година спрямо 2018 година.
Tweet |
|