АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
H&M: спад на печалбата, нови магазини
Шведската верига за облекло Hennes and Mauritz AB, по-известна като H&M, отчете чиста печалба от 5,28 милиарда крони (839 милиона долара) за четвъртото тримесечие на 2012 година, предадоха ДПА и Асошиейтед прес.
Резултатът бележи спад спрямо спечелените 5,35 милиарда крони през същия период на 2011 година. Компанията отдава лекото понижение на инвестициите в нова модна линия, онлайн продажби и колебанията във валутните курсове. Приходите от продажби за тримесечието, без отчитане на данъка върху добавената стойност (ДДС), възлизат на 32,5 милиарда крони, малко над равнището от 2011 година. Главният изпълнителен директор Карл-Йохан Персон заяви, че пазарът на облекло в много държави през 2012 година е бил още по-предизвикателен и от 2011 година. Потреблението бе засегнато от икономическата несигурност в много страни и търговците на облекло намалиха цените, обяви групата, цитирана от ДПА.
За финансовата година - от декември 2011 година до ноември 2012 година - чистата печалба се е увеличила със 7 процента до 16,8 милиарда крони. Продажбите, без отчитане на ДДС, бележат растеж от 10 на сто до 120,7 милиарда крони.
Компанията съобщи, че през годината е отворила 304 нови магазина спрямо първоначалния план за 275 и към края на ноември е имала 2800 магазина. Персоналът се е увеличил с около 10 000 души до близо 104 000 служители. През 2013 година веригата планира да отвори 325 нови магазина, предимно в Китай и САЩ. Компанията се надява да спечели от инвестициите в онлайн пазаруването и от новата луксозна марка Other Stories.
Групата също така планира да отвори първите си магазини в Чили, Естония, Литва, Сърбия и Индонезия, допълва ДПА.
Tweet |
|