АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Heineken и Carlsberg отчетоха печалба за 2009
Холандският производител на бира Heineken NV съобщи днес, че чистата му печалба за цялата 2009 година се е увеличила пет пъти, тъй като е намалил разходите и е увеличил цените въпреки глобалния икономически спад, предаде Associated press.
Чистата печалба на компанията е 1,02 милиарда евро (1,39 млрд. долара), което е силен растеж спрямо 209 милиона евро за 2008 година, когато групата отписа 475 млн. евро от операциите си в Русия и Индия. Приходите на компанията са се увеличили с 2 процента до 14,7 млрд. евро.
Главният изпълнителен директор на Heineken Жан-Франсоа ван Боксмеер посочи, че "органичният растеж" на чистата й печалба е 18,4 процента. Органичният растеж е нестандартен показател, който изключва ефекта от сливания и придобивания.
Компанията не обяви тримесечни резултати, отбелязва AP.
За ръст на печалбата през 2009 г. съобщи и датската пивоварна Carlsberg A/S благодарение на силните резултати на източноевропейските и азиатските пазари,
предаде ДПА.
Carlsberg съобщи, че чистата й печалба е нараснала до 4,2 млрд. крони ($ 771 млн. ) спрямо 3,2 млрд. крони за 2008 г.
Оборотът на компанията е спаднал с 1 процент до 59 млрд. крони.
Групата посочи, че печалбите й са били особено силни в Украйна и Русия и че е запазила пазарния си дял в Северна и Западна Европа.
По-високите акцизи в Русия са допринесли за натрупването на складови количества през четвъртото тримесечие на 2009 г. и Carlsberg очаква това да увеличи оперативната й печалба за 2010 г. с около 300 млн. крони, когато тези количества бъдат продадени.
В прогнозата си за Азия групата очаква продължаване на растежа на пазарния й дял и отбелязва, че през 2009 г. е започнала строеж на две нови пивоварни в Индия и Виетнам.
Tweet |
|