АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Hyundai и Toyota конкуренти за южнокорейския пазар
Южна Корея е изправена пред съперничество между автомобилостроителните компании Hyundai и Toyota, които се съревновават за пазарен дял за екологично
чистите си хибридни автомобили, предаде ДПА.
Всяка година в Южна Корея се продават близо 1,1 млн. автомобила. Южнокорейската компания Hyundai започна да продава първия си модел хибриден автомобил през юли, а японската Toyota е готова да пусне на пазара модела си Prius през следващите месеци.
Хибридът на Toyota се захранва с пропан-бутан и литиево-йонни полимерни батерии, а Prius - с бензин и електричество.
Според Hyundai новият модел на компанията Elantra може да измине 17,8 километра с литър пропан-бутан или 38,5 километра на цената на един литър бензин. Prius претендира за 38 километра с литър бензин.
Южнокорейската компания посочи, че не планира да изнася хибрида, работещ с пропан-бутан и батерии, на чуждестранния пазар, тъй като в малко страни има развита инфраструктура за зареждане с пропан-бутан. Hyundai обяви обаче планове през 2010 г. да пусне на пазара в САЩ хибриди, работещи с бензин и електричество.
Тойота е изправена пред предизвикателството да пробие на корейския пазар с Prius. Моделът на Тойота се приема изключително добре на японския пазар и е първият хибриден автомобил, който в страната се продава по-добре от обикновените коли.
Tweet |
|