АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Instagram притиска Facebook
Най-голямата социална мрежа в света - Facebook придоби Instagram през 2012-та година и от тогава възходът на Instagram е забележителен. Месечната потребителска база на социалната мрежа, залагаща основно на снимки, се повиши до 1 милиард потребителя към края на юни тази година, спрямо 600 милиона в края на 2016-та година. Ръстът е забележителен.
От Facebook пък поставиха началото на олекотена версия на Instagram - Instagram Lite, предназначена за потребители на смартфони с операционна версия Android. Това бе част от усилията на компанията за привличане на повече потребители на развиващите се пазари.
Instagram привлече милиарди потребители, като платформата й се смята за по-надеждна, в сравнение с тази на компанията-майка – Facebook. Причината – на платформата е много по-трудно да се споделя съдържание и да се разпространяват „фалшиви новини“, което е един от най-големите проблеми на Facebook.
В противовес, Facebook среща сериозни критики свързани с политиките за разпространяване на новини. Компанията също така се радва на сериозно забавяне на ръста на потребителската си база, което става ясно от последния й отчет.
Instagram е популярна сред по-младите поколения и тийнейджърите. Според прогнози на Hargreaves Lansdown, месечната потребителска база на Instagram се очаква да се повиши до 1.4 милиарда души до 2020-та година.
От друга страна, Facebook разполага с над 2.2 милиарда месечни потребители в момента. Компанията обаче, достига до етап на „зрялост“ и започва да губи популярност сред по-младите потребители и тийнейджъри, макар че по-възрастните групи все още я използват.
Tweet |
|