АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Kaufland: Износ на български стоки за 52 млн. лв.
Български стоки за близо 52 млн. лв. са реализирани на европейския пазар благодарение на Kaufland през последните две години. През 2019 година в мрежата на Kaufland в Европа е регистриран износ за близо 25 млн. лв. а през 2020 година оборотът от износа на родни продукти надхвърля 27 млн. лв., което е 11% ръст спрямо предходната година.
„Данните за реализацията на български продукти в Европа с подкрепата на Kaufland България и отбелязаният ръст в техния износ в предизвикателна година на криза ясно показват усилията ни все по-силно да подпомагаме развитието на българските производители и да им осигуряваме достъп до чуждестранни пазари. Работим рамо до рамо с българското производство от началото на дейността си в страната, а устойчивото ни партньорство с тях винаги е било основен приоритет на Kaufland”, коментира Иван Чернев, главен изпълнителен директор на Kaufland България.
28 са българските доставчици, които през последните две години са изнесли своя продукция в 6 от държавите, в които Kaufland развива дейността си. Румъния е на първо място сред всички Kaufland страни, в които българските производители изнасят своята продукция – 85% от българския износ се формира в северната ни съседка. След нея се нареждат Германия, Словакия, Чехия, Полша и Хърватия.
Общо над 475 различни артикула са изнесли българските производители в мрежата на Kaufland. Най-голям дял заемат продукти в категориите текстилни изделия и стоки за дома, а след тях се нареждат захарни изделия, основни храни, сладолед, месо и плодове. Български са и производителите, които създават редица продукти от портфолиото на собствените марки на Kaufland, каквато е например KLC. Собствените марки на Kaufland са харесвани и утвърдени брандове на българския и чуждестранния пазар, благодарение на своето високо, доказано чрез редица сертификации качество, и на атрактивната за потребителите цена.
Подкрепата на българското производство винаги е билa приоритет за Kaufland България. Понастоящем компанията работи с над 700 български производители, а със 170 от тях си партнира от началото на своята дейност на българския пазар. Над 60% от производителите, с които Kaufland България работи, са български, а 86% от оборота си компанията формира от местни доставчици. През 2020 година компанията задълбочи подкрепата си към българското производство с лансирането на пазара на две нови марки – първата национална продуктова линия „Брей“ от изцяло български производители и „Шеф месар“ – висококачествено българско месо, сертифицирано по стандарта TÜV Nord.
Tweet |
|