EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Lidl откри първи магазин от ново поколение

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Lidl откри първи магазин от ново поколение

mail06:55 | 12.09.2016прегледи 3853 коментарикоментари 0


Официално бе открит първият магазин на Lidl в България, построен изцяло по новата концепция, която немската верига въвежда в световен мащаб. Новата концепция включва промяна в дизайна, функционалността и енергийната ефективност на сградата, а на фокус са поставени клиентите, служителите и околната среда. Иновациите имат за цел да гарантират повече удобства на клиентите, подобрена работна среда за служителите и опазване на околната среда.

„Щастливи сме, че по-малко от година след премиерата в Италия, първият магазин на Lidl от ново поколение отваря врати в България. И в новата концепция, с променения дизайн и архитектура, клиентите ще открият това, което е най-характерно за Lidl – оптимално съотношение качество-цена. Откриването на този магазин е потвърждение за нашия дългосрочен инвестиционен ангажимент и развитие на бизнеса в страната. Всички нови магазини, които са самостоятелни обекти, вече ще се строят по новата концепция. До края на годината ни предстои откриването на още 2 нови магазина, а през 2017 г. планираме да открием поне още 5.“, каза Милена Драгийска, управител на Лидл България. 

Най-новият обект се отличава с модерен дизайн на фасадата и интериора, значително увеличено вътрешно пространство, много дневна светлина и прегледна подредба на продуктите. В интериора се акцентира върху малко на брой модерни цветове и във въвеждането на естествени материали /дъб/ при облицовката на регалите, което създава допълнителен уют. 

Коридорите са увеличени с 10%, с цел по-голямо удобство за клиентите.  Пекарната е  обновена, намира се в близост до входа на магазина, а печивата са презентирани в Г-образни отворени регали с улеснен достъп за клиентите. 

Сред нововъведенията за служителите са модерно обзаведени социални помещения, включително зала за обучения и срещи, удобни помещения за хранене и почивка. Те са в унисон със стратегическата инициатива „Работодателска марка“, стартирала преди няколко месеца и, която включва въвеждането на по-добри и здравословни условия на труд, развитие на служителите и други. 

Един от акцентите в новата концепция на Lidl е енергийната ефективност на сградата. Това е първата и единствена по рода си интелигента сграда в ритейл сектора в България, проектирана и изпълнена с фокус върху опазването на околната среда.

"Най-новият магазин на Lidl ще получи BREEAM сертификат за постигането на най-високото "Изключително" ниво за първи път в България. Създаването на подобни уникални устойчиви сгради е пример в търговския сектор. Този магазин доказва волята на Lidl  да създава смислени и ефективни сгради в хармония с природата и хората. Екипът на МОМЕРИН, като водещ оценител в България, подпомогна целия процес по оценяването. Горди сме да бъдем партньори на Lidl в споделянето на този безценен опит", коментира Андрея Момерин, МОМЕРИН - BREEAM награден оценител 2013.

При строежа на сградата са използвани дълготрайни строителни материали и високо ефективните системи за изолация, благодарение на които магазинът има възможно най-високо качество на въздух, дневна светлина и акустика. Той е оборудван със система за управление на сградни инсталации, която позволява автоматично управление и мониторинг на всички инсталации и точки на консумиране на енергия. 

В унисон с европейските директиви, хладилната инсталация и климатичната система работят с безвреден за околната среда хладилен агент. Климатизацията на сградата е разработена така, че да използва за отопление през зимата отпадната топлина от хладилното оборудване. Вентилацията на магазина позволява за темпериране на постъпващия пресен въздух в помещенията да се използва топлината/студа от излизащия отработен въздух. 

Благодарение на всички тези мерки магазинът използва с 30% по-малко енергия отколкото,  ако бе проектиран и изпълнен като стандартна сграда.

Като следваща стъпка предстои монтирането на фотоволтаични панели на покрива на магазина и 2 станции за зареждане на електрически автомобили на паркинга.

Още факти за първия магазин от ново поколение

Дизайн и пространство
•    Прегледност
•    Уют
•    Модерен дизайн
•    Модерно социално помещение със зала за срещи и обучения

Интелигентна сграда
•    Най-високо „Изключително“ ниво на международния BREEAM сертификат
•    Система за управление на сградните инсталации
•    Автоматично регулиране на температура, осветление и фасадни щори
•    Датчик за свежестта на въздуха в помещенията
•    Дистанционен мониторинг на консумираната енергия

Строителни материали
•    Ефективна топлоизолация, по-висока от нормативните изисквания 
•    Дълготрайност
•    Прозорци с оптимално топлопреминаване 

Осветление
•    Автоматична система за сградно управление
•    Датчици за движение
•    Енергоспестяващи LED осветителни тела /включително и на паркинга/
•    Автоматично редуциране на осветлението в търговска зала след работно време с над 60%

Хладилна инсталация, отопление и вентилация
•    Автоматизирани щори на хладилните витрини в търговската зала
•    Безвреден хладилен агент
•    Отопление през зимата чрез отпадната топлина от хладилното оборудване
•    Темпериране на пресния въздушен поток чрез топлината/студа от излизащия отработен въздух

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg