АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Lidl постига 3% пазарен дял
Една година след навлизането си на българския пазар хард дискаунтърът Lidl счита, че е постигнал пазарен дял от 3%, заяви днес управителят на Lidl-България - Милена Драгийска-Денчева. Така по този показател компанията се надява да изпревари веригата Била.
Една трета от асортимента, който се предлага, са български стоки, като много се залага на продуктите, "Произведено в България". Пред 2 седмици веригата е въвела промоция – Супер събота. „Оказа се, че любим ден за семейно пазаруване на българите се очертава съботата, за това решихме в този ден да има специални промоции, които са валидни само за конкретния ден и са различни всяка събота.”, обясни Драгийска. Нова инициатива е и разпродажбата на единични стоки в шатри. За сега това се прави в магазините на Ботевградско шосе в София и във Варна. През 2012 година тази практика ще бъде разширена. Lidl залага още и на седмици на международната кухня, продуктови дегустации и др. Като израз на благодарност към клиента стартира кампании „Бебетата на Lidl” и “Вашите звездни рецепти”. „Бебетата на Lidl” е кампания, с която ще се избере по едно бебе - талисманче за всеки един от 52-та магазина. Всяко бебе, родено след 01.01.2010 г. , ще има шанса да опита късмета си и да спечели ваучери на стойност 100 лева в продължение на една година. С „Вашите звездни рецепти” Lidl ще търси изявени кулинари, които желаят да станат телевизионни звезди. Победителят – автор на най-оригиналните от отличените менюта, ще има удоволствието да го приготви за телевизионните зрители, редом с Иван Звездев в кулинарното му предаване. Лоялните клиенти на компанията са млади, работещи хора, както и тези над 50 годишна възраст, казват от компанията. По наблюдение на веригата средно човек пазарува стоки за 10 лева при посещение в магазина. Не е вярно твърдениeто, че българите спестяват от качество за сметка на по-ниската цена. Точно обратното е – наблюдава се засилен интерес към здравословните, качествени стоки, макар и по-скъпи. Българинът би купил по-малко, но качествено отколкото обратното, коментира още Драгийска. Въпреки кризата магазините отчитат ръст на клиентите.
Като своя грешка компанията отчита факта, че при промоционалните оферти, често не са успявали да набавят оптималното количество на дадена стока. Стигало се е до бързо изчерпване или свръх запасяване със стоки след изтичане на промоцията. Управителят на Lidl-България отхвърли твърдението, че за страните от Източна Европа се внасят нискокачествени стоки. Тя даде пример с австрийски луканков салам, предложен на германските потребители в Lidl през август, а 2 седмици по-късно пуснат и в българските магазини на веригата.
За предстоящите Коледни празници не са предвидени специални събития, но за сметка на това ще има много промоции. На 8 декември в квартал Младост-София и в Ямбол ще бъдат открити 2 нови магазина. Амбицията на веригата е през 2012 г. броят им да достигне 65 в цялата страна.
В момента работят 52 магазина в 36 града. Служителите в тях са над 1800. Текучеството на персонала е под 4%. А ползваните болнични са под 1%. „По този начин ние разбихме мита, че българите са некоректни към работодателите си и нямат работен морал. Когато създадеш адекватна работна среда на служителите си, те работят добре.”, коментира Драгийска.
Tweet |
|