АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Lufthansa с 30% пазарен дял в България
15:10 | 11.06.2014 975 коментари 0
30% е пазарният дял на германската авиокомпания Lufthansa в България. 700 хиляди пътници са прелетели между България и Германия/Австрия за миналата година. От тях 70-80% са направили трансфер през летищата във Франкфурт, Мюнхен и Виена, като превозвачът покрива общо 214 дестинации в 74 страни.
Седалковият капацитет от/до България се е повишил с 24% за зимния период 2013/2014 в сравнение със същия период от предходната година, като се осъществяват повече от 70 полета седмично от София и Варна. Тези резултати очертават тенденцията за по-голяма честота на полетите и използването на по-големи самолети. Инвестициите на Lufthansa в България надхвърлят цифрата за Централна Европа (9%), съобщи Александър Толвет, генерален мениджър за България, Албания, Македония и Косово за Луфтханза и Австрийски авиолинии. Той е на този пост от средата на февруари тази година. Регионът на Централна и Източна Европа е истински икономически двигател и през последните 2-3 години авиокомпанията бележи сериозно развитие там, е оценката на Офер Киш, регионален директор за Централна и Източна Европа, включително Полша, Чехия, Унгария, България, Румъния, Албания. През 2013 г. е отбелязан ръст от 6% на пътниците в региона, а само за първите 5 месеца на тази година е регистрирано 10% увеличение. Мястото на България в плановете на компанията допълнително се затвърждават, благодарение на интересен факт. Марио Бакалов е единственият български пилот, който работи за Lufthansa. Освен това той е един от 400-те лицензирани да извършват специални полети. Общо пилотите в авиокомпанията са 5000. Коригираната оперативна печалба на Lufthansa Group за 2013 година нарасна на годишна база с 62 на сто до 1.042 милиарда евро, а отчетената оперативна печалба е на стойност 697 милиона евро. Приходите на Lufthansa Group възлизат на 30.0 милиарда евро. Бизнесът с пътнически превози възлиза на 495 милиона евро. През октомври или ноември тази година стартира нова услуга. Premium Economy класа предлага на пасажерите повече от 50% повече пространство и място за облягане. Продуктът е насочен и към деловите хора, които поради ограничения на компаниите, в които работят, не могат да използват бизнес класа. Цената е по-близка до икономичната класа, но с позволените 2 броя багаж с тегло до 23 килограма всеки, пътниците могат да вземат със себе си два пъти повече багаж в сравнение с нея. Друго нововъведение е новата бизнес класа на полети на дълги разстояния със своите изцяло хоризонтални легла от 2м. Новата първа класа е оценена с пет звезди от световната авиокласация Skytrax в резултат на предложената услуга от начало-до-край и отворения формат „Усещане за частен самолет“ (“Private Jet touch and feel”). Флотът на авиокомпанията е 261 самолета на стойност 32 млрд. евро. Тази година той ще бъде попълнен с нови 23 самолета, които ще заменят по-стари модели. Направени са поръчки за Airbus A350-900 и Boeing 777-9X. Целта на Lufthansa е през 2015 г. да стане единствената западна компания с рейтинг пет звезди.Tweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg