АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Metro затвори страницата на безплатните си вестници в САЩ
Шведската вестникарска групировка Metro International S.A. обяви, че продава американските си вестници с общ дневен тираж от 590 000 копия и 1.2 млн. читатели, съобщи AP.
Новият собственик е компанията Seabay Media, която се оглавява от бившия главен изпълнителен директор на Metro Пеле Торнберг. Той придобива безплатните всекидневници в Ню Йорк и Филаделфия, както и в Бостън, който се издава съвместно с Boston Globe.
Цената на сделката не се посочва.
Освен това Metro планира да пусне на борсата нови акции за 528 млн. крони ($69.1 млн.), за да може да плати оперативните се дългове и да развие бизнеса си.
„Заради срива на световната икономика и влиянието му върху рекламния пазар, Metro не успя да избегне загубите през 2008”, се казва в съобщение на компанията. Американските й издания имат загуби от 9 млн. евро през 2007 и 5.3 млн. евро през 2008. Торнберг призна, че Metro е изправена пред предизвикателства в САЩ, но изрази увереност в атрактивността на бранда сред рекламодателите. Шведската групировка има 69 издания в 21 държави по света.
Tweet |
|