АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Microsoft продава рекламен бизнес
Майкрософт (Microsoft) предава част от рекламния си бизнес
на АОЛ (AOL) и продава картографската си дейност на Юбър (Uber),
съобщи Асошиейтед прес.
По този начин интернет гигантът се стреми да се съсредоточи
върху дейности, които са по-тясно свързани с основния му
бизнес.
Същевременно АОЛ приема търсачката на Майкрософт Бинг
(Bing), заменяйки Гугъл (Google) като опция по подразбиране,
когато се търси в интернет през сайтове на АОЛ. Това означава,
че Майкрософт ще получи дял от приходите от реклама, която е
свързана пряко с интернет търсенията на платформите на АОЛ.
Майкрософт ще позволи на АОЛ да поеме продажбата на други
видове реклама на сайтовете и приложенията на интернет гиганта,
включително Ем Ес Ен (MSN), Скайп (Skype) и Ексбокс (Xbox).
Говорителка на АОЛ уточни, че нюйоркската интернет и медийна
компания ще предложи работа на всички 1200 души, работили в
рекламното подразделение на Майкрософт.
Двете компании не разкриват подробности как ще си
разпределят приходите въз основа на новото споразумение.
Междувременно Юбър проучва как да развие собствена
технология за пътна навигация. Компанията за непрофесионални
таксиметрови услуги придобива малко подразделение на Майкрософт,
което събира визуални изображения на улици и сгради за услугата
Бинг мапс (Bing Maps) на Майкрософт. Интернет гигантът посочи,
че ще разчита на други компании да му предоставят тези данни в
бъдеще. /БТА
Tweet |
|