АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Nestle ще увеличи още цените
Най-голeмият производител на храни в света "Нестле" (Nestle) планира да повиши още цените на своите продукти през настоящата година. Това съобщи главният изпълнителен директор Марк Шнайдер, след като по-скъпите суровини отслабиха нетната печалба на корпорацията през 2022 г., оставайки я под очакванията на анализаторите, предаде Ройтерс.
Ръководителят на хранително-вкусовия гигант отказа да коментира конкретно планираното повишение на цените, което според него е необходимо, за да се компенсира покачването на цените на суровините.
Производителят на разтворимо кафе "Нескафе" (Nescafe) и шоколадови блокчета "КитКат" (KitKat) повиши цените си с 8,2 на сто през миналата година в глобален план, но това не е компенсирало напълно въздействието на увеличените разходи за суровини върху маржовете.
"Нашият брутен марж е намалял с около 260 базисни пункта, което е огромна разлика", е казал Шнайдер пред репортери.
Според него на "някои пазари, като американския и британския, виждаме висока продължаваща инфлация, а на други пазари, като този в Китай и тук в Европа (...), инфлацията е по-приглушена".
Останалата част от сектора на бързооборотните храни също увеличи цените си, за да се справи с нарастващите разходи за почти всякакви суровини, след като руската инвазия в Украйна усложни въздействието на свързаните с пандемията затруднения във веригата за доставки.
Реалният вътрешен растеж - показател за обемите на продажбите на компанията - се е повишил едва с 0,1 на сто през 2022 г. заради по-лошите резултати в Северна Америка и от оперативното звено за кафе на компанията, носещо името "Неспресо" (Nespresso).
През 2022 г. отчетените продажби на компанията са се увеличили с 8,4 на сто, достигайки 94,4 милиарда швейцарски франка (102,31 милиарда щ. долара).
Същевременно нетната печалба, изплащана към акционерите на "Нестле", спадна до 9,27 милиарда швейцарски франка, оставайки под очакванията на анализаторите за нетна печалба от 11,58 милиарда франка, въпреки че прогнозата не отчита обезценката на дъщерното дружество "Аимунен" (Aimmune).
Базираната в Швейцария компания съобщи още, че се е насочила към органичен ръст на продажбите, който да намали влиянието на валутни колебания и придобивания в диапазон от 6 до 8 на сто през настоящата година.
Tweet |
|