EUR 1.9558
USD 1.8068
CHF 2.0847
GBP 2.3463
CNY 2.5360
you tube
mobile version

Nidec Elesys: Българските традиции в електроинженерството

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Nidec Elesys: Българските традиции в електроинженерството

mail11:05 | 23.05.2023прегледи 669 коментарикоментари 0


България има силни традиции в електроинженерството, през 80-те години на миналия век тя беше една от основните страни, които осигуряваха компютри и друга електроника за източните икономики. Тази култура на  "предпочитания към електроинженерството" все още съществува и затова избрахме България за развойния си център. Това разказа за БТА Такаши Фурухаши, президент и главен изпълнителен директор на "Нидек Елесис" (Nidec Elesys).

Японската корпорация "Нидек" (Nidec) е сред водещите световни доставчици на компоненти за автомобилната промишленост, a "Нидек Елесис" е едно от основните й подразделения, специализирано в електрониката и системите за контрол. В края на миналата година "Нидек Елесис" откри развоен център в София, който е първия й в Европа, а през тази седмица в сръбския град Нови Сад – два завода, където ще произвежда автомобилни двигатели, автомобилни инвертори и електронни модули за управление и в които ще работят над 1200 души през първата фаза на проекта.

Фурухаши разказа както за стратегията, която стои както зад избора на базите за производство и развойна дейност на Балканите, така и за визията на компанията за бъдещото развитие на пазара на електромобили.

Дейността е насочена основно към автомобилни инвертори - компонент на т. нар. еАxle, която на практика замества двигателя с вътрешно горене при електрическите автомобили и е сред най-важните компоненти за работата им.

Сърбия е била избрана за производствена база заради добрите отношения, които поддържа както с Китай, така и с Европейския съюз и възможностите, които тези връзки дават за осигуряване на необходимите компоненти на конкурентни цени и за пазарен достъп. Същевременно, благодарение на вече съществуващите производства на компании като "Континентал" (Continental), Цет Еф (ZF) и "Фиат" (Fiat) могат да се намерят необходимите кадри, разказва Фурухаши.

В България, от друга страна, има "много умни инженери". За развойния център в София в момента работят близо 50 души, като компанията се надява скоро броят им да нарасне двойно.

Близостта на двете страни и съвместната работа на екипите прави комбинацията идеална, според ръководителя на "Нидек Елесис".

Компонентите, произведени в резултат на тази дейност, ще се продават не само в Европа, където японската компания си партнира с имена като "Стелантис" (Stellantis), но и в целия свят.

Според Такаши Фурухаши обаче пазарът в бъдеще ще бъде донякъде регионално сегментиран и заводът в Сърбия и развойният център в България ще работят основно за европейски клиенти.

Бъдещето е на електромобилите

Основната тенденция на световния пазар е за преминаване към електромобили и тя няма да се промени, макар че ще продължат да съществуват и хибридите и хибридните решения, според японския бизнесмен. За това ще е необходимо време, през което ще може да се развие и необходимата инфраструктура.

Безспорно в момента най-големият световен пазар е Китай, където само китайският производител Би Уай Ди (BYD) продава по 200 000 електромобила месечно. 

Същевременно световният недостиг на полупроводници, който е основният проблем в сектора за момента, вероятно ще бъде разрешен до две-три години предвид, като на пазара ще навлязат много китайски компании, които ще покрият търсенето, прогнозира Фурухаши.

При масовите полупроводникови компоненти китайските компании ще доминират в бъдеще, но същевременно за ключови компоненти все още ще са необходими големите марки като "Ен Екс Пи" (NXP), "Инфинеон" (Infineon), "Майкрософт" (Microsoft) и други. Така ще бъдат развити вериги на създаване на стойност, при които европейски компании и китайски компании заедно ще покриват търсенето, прогнозира Фурухаши.

За сектора в момента най-голямите предизвикателства са свързани с ценовата конкурентоспособност и създаването на "уникалност" на продуктите, смята ръководителят на "Нидек Елесис". 

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg