АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Omnicom и Publicis се сливат
Компании номер две и номер три в световната реклама - американската Omnicom и френската Publicis - ще се слеят и ще създават нов лидер в сектора под името Publicis Omnicom Group. Това съобщиха в Париж ръководителите на двете дружества, цитирани от AFP и AP. Бъдещата най-голяма рекламна компания в света се оценява на над $30 млрд. Акциите на новата група, чийто капитал ще бъде поделен 50/50 между акционерите на двете дружества, ще се котират на борсите в Париж и Ню Йорк. Новата компания ще управляват заедно главните изпълнителни директори на Omnicom и Publicis - Джон Рен и Морис Леви.
Обединението ще даде възможност за по-голяма власт над ценообразуването и за насочване на вниманието към азиатски и латиноамерикански пазари като Китай и Бразилия, където всяка от тях засили дейността си, за да се бори с изключително слабия растеж в Европа. Но ограничаването на конкуренцията би могло да се окаже пречка при оценката на регулаторните органи в САЩ и Европа, отбелязва AP. Двете дружества очакват сделката да приключи в края на 2013 или началото на 2014 година, допълва AFP.
Снимка: Bertrand Langlois/AFP/Getty Images
Tweet |
|