АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
P&G се отказа от реклами във Facebook
Една от най-големите компании в света реши вече да не се рекламира чрез таргетираните реклами във Facebook. Причината – рекламите всъщност не са толкова насочени. Procter & Gamble се отдръпва от платформата на социалната медия, обявявайки, че рекламите на Facebook не са се оказали толкова ефективни, колкото са се надявали.
P&G е най-харчещата компания в света, като само за 2015 година бюджетът за реклама на гиганта е 7.2 млрд. долара. Фирмата постоянно търси нови и нови поприща, в които да се пробва, но очевидно рекламите във Facebook не е сред правилните, според скорошна история в Wall Street Journal, цитирана от The Drum.
Марк Причард, маркетингов директор в P&G, споменава пред изданието, че компанията ще отреже от своя бюджет само за таргетираната реклама, защото не е успяла да намери баланс между това да достигне до най-много хора и това те да са правилните хора.
Как това ще се отрази на Facebook остава неясно. Социалната платформа се гордее с възможностите си да достига до определени демографии и да доставя реклами до точно определени групи. Решението на P&G не променя това, а само казва, че за точно тази компания, насочването на реклами не работи. Възможно е това да е, защото P&G промотира толкова много различни брандове, че нишовото насочване вече не е достатъчно ефективно, за да оправдае огромните пари за реклама.
Въпреки това Facebook продължава да отчита все по-високи приходи от реклама. От скоро вече успява и да избегне добавките в браузърите, които спират реклами.
P&G, като много други големи компании, най-вероятно ще разшири мирогледа си, но така, че той да включва и Facebook. Както обявиха от компанията P&G ще продължи да рекламира чрез Facebook, но ще отреже парите за таргетираната реклама. Това вероятно означава по-голям дял за телевизионни реклами.
Партньорствата в рекламодателния сектор постоянно се променят, което означава, че вероятно връзката между P&G и Facebook ще продължи и за в бъдеще, докато технологиите се изменят./Регал
Tweet |
|