АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
PepsiCo, Mars и Nestle не успяват с опаковките си



Някои от най-големите производители на потребителски стоки в света, сред които "ПепсиКо" (PepsiCo), "Марс" (Mars) и "Нестле" (Nestle), почти със сигурност няма да успеят да изпълнят целта си до 2025 г. пластмасовите опаковки на продуктите им да бъдат променени така, че да станат по-щадящи по отношение на околната среда, се казва в нов доклад, цитиран от Ройтерс.
Проучването на фондация "Елън Макартър" и на Програмата на ООН за околната среда разкрива също, че някои компании, включително "Кока-Кола" (Coca-Cola) и "ПепсиКо" (PepsiСо), използват "първична" пластмаса при производството на продуктите си, въпреки че обещават да намалят употребата й.
Докладът излиза в навечерието на среща на страните от Организацията на обединените нации (ООН) през този месец в Уругвай, на която те ще започнат преговори за подписване на първия подобен договор, който регулира използването на пластмасата в глобален мащаб. Целта му е да бъде овладяно натрупването на пластмасови отпадъци, които застрашават живота в моретата и нашето здраве, замърсявайки храната.
Десетки водещи компании, които стоят зад някои от най-популярните марки, през последните години си поставиха за цел, в партньорство с фондация "Елън Макартър", да увеличат обема на пластмасата, която рециклират и да намалят употребата на опаковки за еднократна употреба, част от усилията им да подобрят своя имидж в насока, че се опитват да ограничат замърсяването на околната среда, отбелязва Ройтерс.
Корпорацията "Марс" обяви, че постига напредък при управлението на пластмасовите отпадъци и инвестира стотици милиони долари за "промяната на състава на хиляди опаковъчни елементи".
Tweet |
|