EUR 1.9558
USD 1.8157
CHF 2.0822
GBP 2.3511
CNY 2.5324
you tube
mobile version

Renault инвестира още в АвтоВАЗ

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Renault инвестира още в АвтоВАЗ

mail08:15 | 25.04.2013прегледи 392 коментарикоментари 0


Експанзията на руския пазар ще помогне на автомобилните концерни от Стария свят да преживеят трудните времена. Но ще могат ли инвестициите на европейските компании да станат стимул за модернизация и развитие на руското автомобилостроене?
По данните от 2012 година продажбите на леки автомобили в Европа са се намалили почти с 8%, а продажбите конкретно на Renault са паднали с повече от 22%. Русия на този фон изглежда като истински оазис. По данни на Асоциацията на европейския бизнес руският пазар на леки и лекотоварни автомобили за миналата година е нараснал с 11%. Както заяви в интервю за руските СМИ президентът на алианса Renault-Nissan Карлос Гон, в средносрочна перспектива нашият пазар „ще бъде един от най-динамично растящите в света”. Това привлича към нас производителите на масови автомобили от Европа, Южна Корея и Америка. Както отбелязва експертът Леонид Голованов, френският концерн стана един от най-големите чуждестранни инвеститори в руската автомобилна промишленост:
Един от най-активните играчи сега е алиансът Renault-Nissan, те са съсобственици на АвтоВАЗ, те фактически управляват АвтоВАЗ. Особено техническите дейности. И действително французите по-активно ще увеличават локализацията на модели тук, в Русия. Именно с това са свързани техните планове за инвестиции.
Непосредствено Renault вече е вложил в руските проекти повече от 1,4 милиарда евро. Наистина, както отбелязва Леонид Голованов, откриването от чужденците на монтажни производства с ниска степен на локализация засега не води до предаване на технологии. Китай, който също въведе данъци за чуждестранните инвеститори, действаше много по-твърдо, принуждавайки партньорите си да играят по неговите правила.
Гигантският потенциал на китайския пазар заставя чужденците да се съгласяват с драконовските условия, но и да си затварят очите за това, че местните компании, без да искат разрешения, заимстват технологии и копират модели. За Русия това не е по силите й. Всеки опит за протекционизъм предизвиква бурната реакция на Запада. Вицепрезидентът на Руската асоциация на автомобилните журналисти Леонид Климанович е уверен, че в бъдеще тези производства, даже без китайските методи, ще доведат до трансфер на технологии и ще станат катализатори за развитие на смесени отрасли:
Висока степен на локализация ще има тогава, когато тук ще се произвеждат повече автомобили. Колкото повече автомобили ще се произвеждат, толкова повече комплекти за тях ще се произвеждат тук. Тук ще бъдат построени нови заводи или ще се модернизират съществуващите.

Към тази схема имат намерение да се придържат руските власти. Утвърденият от тях режим за промишлен монтаж ще задължи инвеститорите да създадат производство с мощност за най-малко 300 хиляди коли./Голос России

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg