АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Renault откри завод в Китай
Renault откри първия си завод в Китай. Френският производител стъпва твърде късно на най-големия автомобилен пазар в света, години след другите чуждестранни компании, които вече са добре представени там. Заводът на Renault е в същия град в централен Китай, където е базиран и друг френски автомобилопроизводител - PSA.
Във Вухан се намира китайската компания Дунфън, с която Renault направи съвместно дружество още през декември 2013 г. – единственият начин да се стъпи на местна територия. По същия начин PSA е партньор на Дунфън от 1992 г. Дунфън е партньор и на Nissan.
Първият завод на Renault е с 2000 служители. Той ще започне да произвежда новия модел на марката – кросоувър 4Х4 Kadjar. Всяка година от завода трябва да излизат 150 хил. автомобила.
Амбицията на Карлос Гон, шефът на групата Renault-Nissan, е да вземе 3% дял от пазара. На китайския пазар, където се продават 20 милиона коли годишно, това означава 600 хиляди продажби с френската марка.
Големият въпрос е защо Renault закъсня толкова много със стъпването си на този пазар, където останалите играчи присъстват вече 15 години, и в момент, когато автомобилният пазар се поуспокои. Карлос Гон заяви: „Идваме късно, но с добър продукт”. Факт е, че моделите SUV се продават много добре в Китай.
Непоследователното в политиката на Renault е, че компанията влезе в Китай през 1992 г., но напусна пазара десет години по-късно през 2002 г., смятайки, че инвестицията не си струва усилията. След това автомобилопроизводителят реши да се развива в Бразилия и Русия, но тези пазари днес са изчерпани.
Renault разчита, че ще навакса изгубеното време, благодарение и на партньора си Nissan, който от 2003 г. е продал 1,25 млн. автомобила в Китай. Освен това заводът във Вухан е в непосредствена близост до този на Nissan. Французите ще ползват същата мрежа доставчици, а работниците в новия завод бяха обучавани в Nissan в продължение на четири месеца.
Renault се надява да пробие и с електромобилите, които ще бъдат произвеждани под китайската марка Дунфън. Моделът с четири врати ще започне да се произвежда през 2017 г. 10-те хиляди планирани електромобила годишно ще са предназначени основно за китайския пазар. Пекин окуражава развитието на електрическите превозни средства, а за момента търсенето им е повече от предлагането.
Tweet |
|