АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
S&P понижи рейтинга на Фолксваген
Най-голямата германска автомобилна компания отчете драматичен спад с близо 25% на годишна база на нейните продажби на автомобили в САЩ през ноември, което доведе до незабавна реакция от страна на агенция "Стандард енд Пуърс", намалявайки кредитния рейтинг на "Фолксваген" до "ВВВ+" от "А-".
"Фолксваген" потвърди, че скандалът с вредните газови емисии, отделяни от нейните дизелови автомобили, е повлиял силно негативно на продажбите ѝ в САЩ, където избухна самият скандал през септември, като само в рамките на ноември компанията е продала с 24,7% по-малко автомобили на американския пазар спрямо същия месец на предходната година.
Компанията обяви, че спадът в продажбите отразява негативното въздействие на неотдавнашното спиране на продажбите на нейни двулитрови и трилитрови дизелови модели, което е причинило осезаем ефект върху продажби ѝ в САЩ. Най-големият автомобилен производител в Германия е продал по-малко от 24 хиляди автомобила през ноември в сравнение с 32 хиляди преди година, като най-солиден спад бележат продажбите при моделите "Голф" и "Пасат".
Трябва обаче да се има предвид, че пазарът в САЩ има относително ограничена роля в дела на продажбите на "Фолксваген", като само в рамките на октомври немският концерн осъществи продажби на 490 хиляди автомобили в световен план.
Рейтинговата агенция "Стандард енд Пуърс" реагира незабавно на новината и намали кредитния рейтинг на немския производител на автомобили до "BBB+" от "А-", въпреки че някои анализатори прогнозираха само ограничено въздействие на скандала с вредните дизелови емисии върху продажбите на дружеството през последните месеци.
Агенцията очаква автомобилният производител да продължи да изпитва разнообразни кредитни въздействия от скандала с манипулацията и изопачаването на нивата на вредни газови емисии. "Стандард енд Пуърс" също така вижда опетнена репутация и имидж на марката при намаляващи бизнес перспективи, по-трудна конкурентна позиция и по-високи разходи. В тази връзка, кредитната агенция запазва и негативна перспектива пред рейтинга на Фолксваген, което отразява възможността за понижаване на дългосрочния корпоративен кредитен рейтинг на дружеството с още една степен през следващите една до две години.
Продажбите на "Фолксваген" в Европа се понижиха през октомври с 0,8%, като пазарният дял на компанията се сви слабо до 25,2% спрямо 26,1% през октомври 2014 година.
През третото тримесечие на миналата година компанията реализира 3,2 млрд. евро печалба, но през същото тримесечие на настоящата година тя излезе на загуба от 3,4 млрд. евро, като това представлява нейна първа загуба от 15 години насам. "Фолксваген" се опитва да разреши преките и страничните негативни ефекти от скандала с вредните газови емисии на нейните дизелови автомобили, като редица анализатори оценяват, че общите щетите за немският автомобилен гигант ще бъдат в границите между 20 млрд. и 78 млрд. евро.
Източник:БНР
Tweet |
|