АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Safe агенти на Летище Варна
2020 г. ще остане в историята като годината, в която Covid-19 внесе още страх от неизвестността, а несигурността допринесе за затруднения в планирането на пътуванията.
Започнахме дори по-често да се шегуваме с “Ако искаш да разсмееш Господ, разкажи за плановете си!”
Въпреки всичко, има много туристи-ентусиасти, които още днес ще опаковат багажите си за почивка на българското черноморие и ще хванат първия директен полет до Варна или Бургас.
Постоянно променящите се ограничения за пътуване между страните - членки на Европейския съюз и риска да отпадне резервацията ви на отиване или пък да останете без чартърен полет навръщане, създава усещането, че почивката ви най-вероятно няма да бъде това, което беше и ще се приберете с микс от емоции от различни преживявания.
Да не забравяме и всички задължителни противоепидемични мерки, които международните летища са взели, за да осигурят безопасно преминаване на пътниците.
Така управлението и запазването на високите нива на летищното преживяване, което пътника изпитва, става все по-голямо предизвикателство за мениджмънта на летището.
Агенти за безопасно летищно преживяване
За да неутрализираме голяма част от неизвестните и намалим нивата на стрес на пътниците преди излитане, и тези, които пристигат на Летище Варна и Летище Бургас, стартирахме нова инициативата за повишаване на преживяването на пътника.
Запознайте се с Агентите за безопасно летищно преживяване, Явор Каменов и Добромир Колев, които носят уникални сигнални жилетки “Safe Airport Journey Agent”, за да бъдат забелязани от пътниците, търсещи съдействие и информация, и същевременно напомняйки за спазване на трите Д-та:
Дистанция, Дезинфекция, Дисциплина.
Питаме Мартин Димитров, Началник отдел Терминален мениджмънт на Летище Варна, как възникна идеята за Агентите, които да подпомагат пътниците при престоя си на летището:
“Принципно, пътуването през летище е сред най-стресиращите преживявания, още повече когато е за първи път през даден терминал.
Във времената на COVID-19, пътниците допълнително се чувстват уязвими за здравето си и са притеснени от споделянето на общи затворени пространства.
За Фрапорт България е важно пътниците и работещите в терминала да усещат среда на безопасност и сигурност.
Надграждаме противоепидемичните мерки с нестандартната мярка, взаимствена от успешния експеримент на Frankfurt Airport за повишаване на удовлетворението на пътника, а именно да има служители с проактивно поведение, които в определени точки на контакт да съдействат на пътниците да спазват изискванията, и да улеснят бързото преминаване през терминала.
Например, в салон “Получаване на багаж” на Летище Варна, често има успоредно протичане на два и повече полета в рамките на 30-40 минути, при което се събират много пътници на едно място и могат да изпитат затруднение да забележат и спазят маркерите за дистанция и предписанията на табелите до багажните ленти.
Със съдействието на Агентите за безопасно летищно преживяване, този стрес и конфликтни ситуации могат да бъдат редуцирани”.
Даниела Павлова, Заместник директор на Летище Варна, добавя:
“Когато пътникът пристигне на летището, за него това е момент на празник и изпитва вълнение от предстоящия полет, но в същото време се чувства леко стресиран от неизвестното.
В условия на COVID-19, пътникът търси информация, която е лесно достъпна в директен диалог със служител на летището. Пътникът предпочита личния контакт и винаги иска да пита за нещо някого.
Специалната жилетка допълнително респектира и е достатъчен мотив да се спазват правилата, без особени ситуации на конфликт и възражения.”
Ново начало в края на 2020
Възстановяването на доверието на пътника ще отнеме толкова време, колкото е необходимо. 2020 е годината за ново начало и смели решения в авиацията.
Нужно е всички, които участват в създаването на преживяването на пътника от пристигането на летището на заминаване, до излизането от летището на пристигане, да уеднаквят противоепидимичните си мерки, превръщайки ги в нов стандарт за обслужване.
Гарантираното плавно преминаване и безопасно пътуване ще позволи на летищните оператори и авиокомпании да задържат обслужването си на пътници на високо ниво, и несъмнено това ще се отрази благоприятно за възстановяването на пътуванията и туристическия бизнес.
Въпросът е: Какво ще направим днес, което не сме правили вчера, за да се задържим в сърцето на пътника?
Източник и снимки: https://www.fraport-bulgaria.com/
Tweet |
|