EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Siemens и Alstom сливат жп бизнеса си

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Siemens и Alstom сливат жп бизнеса си

mail11:31 | 29.09.2017прегледи 9721 коментарикоментари 0


Сливането на железопътния бизнес на германската компания Siemens и френската Alstom и създаване на обща фирма, което беше обявено официално в Париж, получи адмирации от инвеститорите, но критики от синдикатите във Франция, защото Париж отстъпва на Германия контрола и рискува да съкрати работни места.

Новата компания се създава, за да помогне на европейските лидери в железопътния транспорт да се противопоставят на бързото разрастване на китайската държавна фирма CRRC Corp Ltd.

След новината, акциите на Alstom скочиха с 8,5%, а на Siemens се повиши с 2%. Новата съвместна компания отговаря и на призивите на френски и немски представители на бизнеса да бъде създаден нов "европейски шампиони" като Airbus, за да да се възползват от силните страни на единния европейски пазар и да се създадат реални условия за реална конкуренция с американските и азиатските компании в бързо развиващия се железопътен бизнес.

Сделката

Делът на Siemens в съвместната компания с името Siemens Alstom ще бъде 50 процентов и още няколко акции, но не повече от 50,5 на сто, а изпълнителен директор ще бъде шефът на Alstom Анри Пупар-Лафарж. За Siemens остава председателя на Съвета на директорите, който няма да има изпълнителни правомощия.

Очакванията са новата съвместна компания да реализира приходи от над 16 млрд. евро годишно. В споразумението изрично е записано, че производствените мощности на Alstom, сред които и историческата фабрика в Белфорт, няма да бъдат затваряни в рамките поне на четири години.

Първите оценки са, че осъществяването на сделката между Alstom и Siemens е сигнал за промяна в настроенията на френското правителство, което досега въпреки членството на страната в Европейския съюз се отнасяше скептично към сделки с чуждестранни компании, засягащи важни за страната активи, сред които и Alstom. Промяната се дължи на все по-активната намеса на френския президент Еманюел Макрон в индустрията на страната.

Конкурентът

Според различни източници, след създаването си преди няколко години китайският железопътен гигант CRRC Corp Ltd. инвестира до 7 пъти повече средства в иновации от френската Alstom и до 5 пъти повече от немската Siemens, благодарение на което значително разшири пазарния си дял в Азия и все по успешно атакува пазарите в Европа.

През миналата година CRRC Corp Ltd. спечели търгове за скоростни жп трасета във Великобритания и Чехия, а преди два месеца обяви, че обмисля участието си в британския проект High Speed 2, който ще свърже с високоскоростен влак Лондон и градове в Северна Англия.

Новата съвместна компания Siemens Alstom с над 62 000 сътрудници се очаква да ускори досегашния железопътен бизнес на двете компании. Френската Alstom работи много активно на бързо развиващите се пазари в Близкия Изток и Африка, Индия, Централна и Южна Америка, а Siemens е добре позиционирана в Китай, САЩ и Русия.


Тагове: Siemens, Alstom, сливане
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 2044