АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Siemens ще достави нови 8 метро влака
Договорът между „Метрополитен” АД и консорциума СИМЕТРО, в който влизат дъщерното дружество на Siemens AG и полския производител на влакове Newag, бе подписан в Столична община от инж. Калин Иванов и Милена Момерин - управители на „Сименс Мобилити“ ЕООД, и проф. д-р инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на столичния метрополитен. На подписването присъстваха кметът на София Йорданка Фандъкова, Арнулф Волфрам, главен изпълнителен директор на Siemens Mobility Австрия, главният изпълнителен директор на Siemens България д-р инж. Боряна Манолова, както и мениджъри на компанията. Поръчката е на стойност приблизително 134 млн. лв.
Договорът предвижда доставката на 8 метровлака Inspiro плюс системи за управление. Те се очаква да обслужват новото разширение на софийското метро през жк. „Слатина“ към бул. „Цариградско шосе“.
“Горди сме, че отново сме част от този емблематичен и изключително мащабен проект, който ще подобри транспортната свързаност и достъпност за още стотици хиляди жители на столицата. За нас като компания, фокусирана върху развитието на по-екологичен, по-сигурен и по-удобен транспорт, е радостно, че можем да предложим на жителите и гостите на София иновативни решения и услуги от световна класа, които отговарят на най-високите стандарти за енергийна ефективност, комфорт, безопасност и устойчивост“, заяви инж. Калин Иванов, управител на „Сименс Мобилити“ ЕООД.
„Общественият транспорт е топ приоритет за нас. С разширяването на метрото и на електрическия транспорт като цяло влязохме в топ 5 на европейските градове по този показател“, отбеляза г-жа Фандъкова: „Днес се радвам, че успяваме да осигурим развитието на метрото в перспектива, защото то промени и променя София и кварталите, през които преминава. Това е нашата визия за бъдещето и затова разчитаме на технологиите на най-добрите производители като Siemens”.
Проф. д-р инж. Братоев от своя страна припомни, че партньорството между „Метрополитен“ АД и Siemens има дългогодишни традиции. Той отбеляза, че Siemens е доставчик не само на мотрисите, но и най-важните системи за метрото. По думите му 32 от общо 47 тягови подстанции са доставени именно от германската компания през годините.
Арнулф Волфрам сподели, че всеки път, когато посети София, забелязва подобрение. Той изтъкна високия професионализъм и ефективност на екипа, който работи по развитието на метрото от страна на „Метрополитен“ АД. „За нас е удоволствие и чест да си сътрудничим по толкова ключов проект и сме щастливи, че партньорството ни продължава да се развива“, допълни той.
Платформата Inspiro е създадена със специален акцент върху ниското потребление на енергия, оптимизираната поддръжка, сигурността и комфорта на пътниците и отговаря на най-високите екологични изисквания. В края на експлоатационния си цикъл до 95% от подвижния състав може да бъде рециклиран.
Новите метровлакове имат максимална експлоатационна скорост 80 км/ч. Те са с дължина от 60 метра и са широки 2.65 метра, което осигурява допълнително пространство и комфорт за пътуващите. Подът им е композитна плоча от корк и алуминий, която икономисва тегло и абсорбира звука.
Шофьорска кабина и зоната за пътници са климатизирани за максимален комфорт. Отвореният и светъл дизайн на вътрешното пространство гарантира приятно пътуване. Надлъжните седалки и четирите широки врати от всяка страна на вагона осигуряват максимален пътнически капацитет и бързо качване и слизане на метростанциите.
Системите за управление на метровлаковете, които ще бъдат доставени от „Сименс Мобилити“ ЕООД като част от договора, са идентични с вече доставените и включват съвременната автоматизирана CBTC-базирана система за управление на движението на влаковете Trainguard MT.
Мотрисите ще бъдат доставени до края на 2026 г. Кошовете на вагоните ще бъдат произведени в завода на Siemens Mobility във Виена, като окончателното им сглобяване и тестове ще бъде извършено в Нови Сонч, Полша от полския производител на влакове Newag, консорционален партньор на Siemens Mobility.
Новото разширение на метрото ще минава през кварталите “Слатина” и “Гео Милев” в посока бул. “Цариградско шосе” и Многопрофилна болница за активно лечение “Света Анна”. Участъкът с дължина 6 км и се очаква да бъде завършен през втората половина на 2026 г.
С пускането им в движение общо 38 мотриси Inspiro на Siemens ще обслужват новите линии на софийското метро, осигурявайки по-бързо придвижване на милиони жители и гости на столицата и по-нисък въглероден отпечатък заради облекчения автомобилен трафик.
През 2015 г. “Метрополитен“ ЕАД възложи на консорциума СИМЕТРО доставката на влакове и изпълнението на комуникационните и осигурителните системи за новия трети метродиаметър на столичното метро. Първоначалната поръчка бе свързана с първата фаза на проекта за изграждането на участък от осем километра със седем станции и включваше доставката на 20 метровлака Inspiro наред със системи за управление и безопасност. По-късно поръчката бе допълнена с опцията за доставката на още 10 метровлака от същата серия и свързаните автоматизирани системи за управление на влаковото движение за разширението на третия лъч, което свърза софийските квартали „Овча купел“ и “Горна баня” с центъра. Новият участък бе официално открит през м. април 2021 г.
През 2020 г. “Сименс Мобилити” спечели обществена поръчка за доставка на системи за контрол и управление на влаковете във връзка с разширяването на трета метролиния в кв. “Хаджи Димитър” с нови 3 метростанции, а през 2022 г. подписа договор за доставка и внедряване на системи за управление на влаковото движение в новото разширение с 6 метростанции от Военна академия до бул. „Цариградско шосе”.
Tweet |
|