EUR 1.9558
USD 1.8157
CHF 2.0822
GBP 2.3511
CNY 2.5324
you tube
mobile version

SMS за паркиране към ЦГМ

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

SMS за паркиране към ЦГМ

mail14:07 | 08.08.2019прегледи 676 коментарикоментари 0


Центърът за градска мобилност (ЦГМ) придобива системата за обработване на SMS-и от паркирането в "синя" и "зелена" зони в столицата и вече няма да работи с посредник. По този начин общинското дружество ще намали финансовите си разходи.

До момента тази дейност минава като поръчка през фирма-посредник между дружеството и мобилните оператори, но договорът с нея, сключен през 2015 година, изтича през септември. Това съобщиха от общинското дружество.

И докато изтече договорът на посредника, ЦГМ трябва да сключи договори с трите мобилни оператори. Затова и Центърът обяви процедура за възлагане на обществена поръчка на договаряне по реда на Закона за обществените поръчки с мобилните оператори и доставчици в България за предоставянето на услугата паркиране в "синя" и "зелена" зони чрез SMS-и.

От обществената поръка стана ясно, че договорите с доставчиците на услугата ще са за срок от 5 години, а общата прогнозна стойност на поръчката, за всички потенциални по закон изпълнители, е 7.9 млн. лева за целия петгодишен период. Стойността е определена в съответствие на приходите от SMS-и от зоните за платено паркиране в София, допълват от ЦГМ.

Реално посочената прогнозната сума представлява до 12% от общите приходи от услугата. За самите клиенти на зоните за почасово платено паркиране няма да има промяна в тарифите.

До края на годината общинското дружество ще пусне и т. нар. дигитален талон за паркиране през мобилни приложения. Дигиталният талон ще позволи на водачите на автомобили да имат по-голям избор при заплащане на престоя при паркиране в зоните, а не само чрез хартия, на паркомат или с SMS-и.

Приходите от зоните за почасово платено паркиране се инвестират обратно в системата като 50% от тях отиват за възстановяване на тротоари, изграждането на паркинги и поддържането на самата зона за почасово платено паркиране, в която вече има близо 30 000 места. Останалите средства от приходите отиват за покриване на транспортната задача на градския транспорт.


Тагове: ЦГМ, паркиране, SMS-и
 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg