АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
SPAR Hungary търси бг гъше месо



Унгарската верига магазини „Шпар“ (SPAR Hungary) търси български производители на гъше месо. Компанията има желание да договори доставки на продукция за фирмената верига. Фирмата се е обърнала към българския търговски представител Чавдар Петков. България е сред лидерите в производството на патешко и гъше месо в света. Според данните на Евростат Франция е абсолютният лидер в производството на патешко и гъше месо в Европа, като произвежда около 234 хил. тона продукция, или около половината от тази в целия ЕС. Тя държи и около 75% от световния пазар. Освен Франция такъв бизнес има само в още четири държави в ЕС- България, Унгария, Белгия и Испания. България е специализирана в производството на патешки дроб и попада в топ 3 на най-големите износители в света, като сходни количества произвежда и Унгария. България произвежда между 5 и 6 млн. патици и гъски годишно, докато във Франция птиците са 36-38 млн.
В търговията с бързооборотни стоки веригата „Шпар“ развива няколко свои марки - Spar, Eurospar, Interspar и Maximarkt. Нейната централа е в Австрия. Под марката "Шпар" са магазините с по-малък размер и супермаркетите. "Интершпар" е верига за хипермаркети между 2500 и 6 хил. кв.м площ. Компанията е един от основните играчи на европейския дискаунт пазар. В този сегмент се съревновават още "Лидл", "Пени", "Плюс", "Едека" и др.
Tweet |
|