АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Toyota с 10-годишен стратегически план
Най-голямата автомобилостроителна компания в света- японската Toyota Motor Corp., представи днес 10-годишен дългосрочен стратегически план, който поставя акцент върху присъствието на групата на нововъзникаващи пазари като индийския и китайския и предвижда пускането на още хибридни модели. Като част от плана, наречен "Глобална визия", до юни Toyota ще намали състава на управителния си съвет от сегашните 27 членове на 11, включително председателя, президента и петима изпълнителни вицепрезиденти. Така ще бъде ускорен процесът по вземане на решения, заяви президентът на компанията Акио Тойода. В стратегията е заложена и целта за удвояване на оперативната печалба до 1 трилион йени ($12 млрд.) и постигане на 5% марж на печалбата. Акио Тойода, цитиран от АР, заяви, че компанията ще отчете годишна оперативна печалба от 1 трилион йени "възможно най-скоро", дори курсът на йената да остане висок и продажбите да отбележат спад от 20%. За текущата финансова година, приключваща на 31 март, Toyota очаква оперативна печалба от 550 млрд. йени ($6,6 млрд.) и марж от 2,9%. Японската компания планира годишни продажби от 10 милиона превозни средства до 2015 г. Дотогава Toyota предвижда да пусне и около 10 нови хибридни модела, като очакванията са нововъзникващите пазари да осигуряват половината от продажбите до 2015 г. - по-голям дял спрямо сегашните 40%, информира Reuters. Стратегията на компанията е част от опитите й да се отърси от последиците от мащабното изтегляне на над 10 милиона коли заради проблеми със спирачките, подовата настилката, педала на газта.
Tweet |
|