АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Toyota управлява мечти, а не педала на пътя
Изследване на най - големия производител на автомобили в света Toyota Motor Corp. във връзка с ръста на броя на нещастните случаи заради внезапно ускоряване на автомобилите сочи, че „на практика” вината е на водачите, които не са натиснали правилния педал, и в никакъв случай причината не е в неизправността на автомобила, съобщава електронното издание К2Капитал, позовавайки се на изказване на представител на компанията.
От месец март насам компанията е разгледала около 2 хиляди съобщения за внезапно ускорение на автомобила и е направен извода, че водачите в повечето случаи просто са объркали педалите на газта и спирачката.
Историята с педала на газта започна в края на септември миналата година, когато Toyota изтегли от САЩ около 3,8 млн. автомобила Lexus ( от моделите ES 350, IS 250 и IS 350), както и (Camry, Avalon, Prius, Tacoma, Tundra) заради проблеми с педала на газта.
Въпреки това в края на януари Toyota съобщи, че заради проблеми около педала на газта може да бъдат изтеглени още около 2,3 млн. автомобили. Този път проблемът беше свързан с дефект при ускорителя, който „с течение на времето става трудно да бъде натискан и бавно се връща на изходно положение или, в по- лошия случай - се задържа на натиснатото докрай положение.” В резултат списъкът на изтеглените модели попаднаха три модела от последното изтегляне (Avalon, Camry и Tundra) и пет нови -Toyota RAV4, Corolla, Matrix, Highlander и Sequoia. Японската компания обвинява за проблемите производителите на педалите - компанията CTS, която поставя подобни части и за автомобилните компании Honda, Ford и PSA Peugeot Citroen. Коментарът на CTS е, че „проблемите на Toyota с педала на газта са били още от 1999 година, когато самата CTS не е имала участие в производството.”
Tweet |
|