АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
TRUCK EXPO 2023: Без вредни емисии в градовете
Чувате ли бръмченето на онзи камион в задръстването по булеварда? Точно така - няма звук, нито вредни емисии от трафика. Чисто, тихо и безопасно стоките пристигат до местоназначението си в града. Така „звучи“ новата концепция за е-мобилност, която въпреки предизвикателствата пред електрификацията на товарния автопарк, открива предимства и все повече възможности за реализиране. Това е особено видно в градовете, където замърсяването на въздуха, задръстванията и безопасността са основни проблеми днес.
Изненадващо, междуградската логистика и регионалните превози също „пробиха“ в електрическия сегмент, което е добра новина, на фона на нарастващото население и БВП, което влече след себе си повече пътувания, товари за превоз и изминати километри. В отговор, автомобилната индустрия разгърна впечатляващ набор от технологични иновации, усъвършенствани системи за подпомагане на шофирането и управление на трафика, нови решения за дистрибуция и мобилност като услуга.
Докъде ще стигне тази фундаменталната промяна в начина на придвижване е въпрос, чийто отговори ще дойдат само след няколко дни от Пловдив – на TRUCK EXPO 2023. Водещите автомобилни производители ще покажат от 8-ми до 10-ти юни на територията на Международния панаир как ще изглежда превозът на пътници и товари в следващото десетилетие. И докато развитието му произтича от промените в три основни области: регулиране, поведение на потребителите и технологии, то автомобилните производители са привлекли над 400 млрд. долара инвестиции в последните 10 години за иновации и разработване на нови концепции за електрическа, свързана, автономна и споделена мобилност. Четвърт от тях - около 100 млрд. – са дошли само през последните две години и са насочени към електрифицирането, свързаността и технологиите за автономно управление. Както знаем, новостите първо навлизат в товарните превозни средства.
Електрически камиони на TRUCK EXPO 2023
Volvo Trucks ще представи на изложението изцяло електрическия тежкотоварен камион Volvo FH Electric. Той е задвижван от 3 електрически мотора с обща мощност от 490 кВт, които се равняват на 666 к.с. и има шест батерии, всяка от които с капацитет от 90 кВч.
Renault Trucks ще впечатли публиката на изложението със своя E-Tech Master - 100% електрически лекотоварен автомобил до 3.5 тона, предназначен за градска дистрибуция.
Toyota представя мини ван на ток и няколко електрически товарни и пътнически вана. Toyota Proace City VAN може да измине до 260 см. със своята батерия 50 Kw и се предлага във варианти Van и CrewCab, с къса и с дълга база.
За финал ще представим една твърде любопитна и многообразна като модели марка, която ще видим за първи път на TRUCK EXPO тази година. Cenntro е германски производител на лекотоварни автомобили – обърнете внимание: за градски и селски райони, за вътрешнозаводски транспорт, за фирми за доставка, куриерски услуги, „последна миля“, търговия с храни, градинарство и озеленяване, туризъм, промишленост, увеселителни паркове, зоологически градини. Cenntro Logistar, Logistar Cargo, Metro, Teemak, та до Logistar 260 – те са толкова разнообразни, колкото може да бъде всеки един бизнес.
Едно е сигурно, електрическите лекотоварни автомобили могат лесно да заменят тези с двигатели с вътрешно горене на къси и средни разстояния, а вече и за по-дълги дестинации за регионален транспорт. Пускането на пазара на нови електромобили е важна първа стъпка за по-бързото и широко разпространение на електрическата мобилност. След това цялата свързана екосистема трябва да заработи за успешната трансформация - от производителите и доставчиците на електромобили до финансистите, дилърите, доставчиците на енергия и операторите на зарядни станции.
Tweet |
|