АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Ultrabook: нужен ли е?
Ако вярвате на шумната реклама от най-голямото световно изложение за електроника в Лас Вегас, животът ви няма да е пълен, докато не се сдобиете с нов лъскав ultrabook, отбелязва в коментарен материал DPA. От Dell до HP, от Lenovo до Samsung и от Intel до Microsoft - всички големи имена на технологичния свят говорят с ентусиазъм за тези нови продукти сякаш току-що са преоткрили колелото. Та за какво е целият този шум? Нова категория лъскави лаптопи, които тежат по-малко, активират се по-бързо, издържат по-дълго и разбира се струват много повече, отколкото доброто старо устройство, което сте разнасяли в раницата си през последните няколко години. Според Интел, най-големия производител на процесори в света, на международното изложение за потребителска електроника (CES) в Лас Вегас тази седмица са били представени 75 нови ultrabook компютри. Истинският катализатор в този сегмент обаче бе Apple Inc., чийто тънък MacBook Air, пуснат на пазара през 2008 г., накара всеки друг компютър да изглежда грозен в сравнение с него. Огромните успехи на iPad на Apple, да не говорим за iPhone и конкурентните му смартфони с операционна система Android, също подкопаха продажбите на производителите на компютри и ги накараха да разберат, че трябва да направят продуктите си по-привлекателни, ако искат да останат в бизнеса. Данните за продажбите на компютри, разпространени в сряда от компанията Gartner, подчертаха проблема, тъй като се оказа, че продажбите за четвъртото тримесечие на 2011 г. са спаднали с 1,4% спрямо сезона на празничното пазаруване през 2010 г., като особено слаби са резултатите на утвърдени пазари като Япония, САЩ и Западна Европа. Проблемът е, че повечето потребители са доволни да сърфират в интернет или да гледат видео на сегашните лаптопи и не виждат много причини за модернизиране, отбелязва DPA. Intel се надява да промени това с рекламна кампания за 300 милиона долара в подкрепа на нова ера в компютъризацията, както компанията я нарича. Според Intel за да бъде един лаптоп ultrabook, той трябва да тежи под 1,4 килограма, да не бъде по-дебел от 21 милиметра, да използва флаш драйв за бързо активиране и батерията му да издържа най-малко 5 часа. Един от моделите, за които най-много се говори на изложението, е Envy Spectre 14 на HP, струващ $1400. Той е с нов по-здрав вид закалено стъкло Gorilla Glass както на екрана, така и отвън за по-бляскав външен вид. Още по-иновативен е IdeaPad Yoga на Леново със сензорен екран, който може да се завърти на 180 градуса и лаптопът да се превърне в таблет. Няма съмнение, че ultrabook е подобрение на това, което имаме в момента. Много наблюдатели обаче се съмняват, че този вид устройства предлагат достатъчно предимства, за да оправдаят високите си цени и да вдъхнат нов живот на слабия пазар на персонални компютри.
Tweet |
|