АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Visa обяви програмата „България безБрой“
Целта на програмата „България безБрой“ е да подпомогне възстановяването и запазването на конкурентоспособността на малките и средни предприятия след пандемията от Covid-19 и настъпилата икономическа и енергийна несигурност. Така те могат да въведат дигитални разплащания при преференциална такса по-малка или равна на 1% от стойността на трансакция, безплатна SIM карта (за POS терминалите, които се нуждаят от такава) и 20% отстъпка от цената на устройството, при неговата покупка в рамките на първите 12 месеца. Програмата се осъществява в партньорство с български банки, правителствени институции и неправителствени организации и се отнася за бизнеси, които не са предлагали безналични плащания през последната година.
Малките и средните предприятия съставляват повече от 90% от световния бизнес и осигуряват от 50% до 60% от световната заетост. Visa идентифицира тяхното изключително важното значение за икономиката и рисковете, пред които са изправени, затова насочи много от ресурсите си към тях.
От началото на пандемията компанията поде различни инициативи в глобален мащаб, като в Европа се ангажира да подкрепи 8 милиона малки и микропредприятия да предлагат картови трансакции и да получат по-голям достъп до дигиталната икономика. Като част от този постоянен ангажимент Visa е помогнала за дигитализацията на 24,8 млн. малки и средни предприятия в световен мащаб, или 50% от многогодишната цел, която си постави през 2020 г. за дигитализиране на 50 млн. малки и средни предприятия.
Потребителите биха искали да могат да плащат с електронни средства на все повече места, като тези очаквания се развиха значително по време на пандемията. Затова инициативите, които помагат на малките, средните и микропредприятията да станат част от дигиталната икономика, придобиват сега още по-голямо значение.
Магазините, които осигуряват възможност за дигитални методи на разплащане, се възприемат положително от българските потребители, показва проучването на Visa "Нагласи към методите на разплащане", поръчано от EVO Group в партньорство с Visa в страните от Централна и Източна Европа. Близо 41% от анкетираните смятат, че те са съвременни, а 42% от тях – че са ориентирани към клиента. Една пета от респондентите пък посочват, че са си тръгвали от хранителен магазин, тъй като липсва възможност за покупка с карта. Особено остро липсата на дигиталните разплащания се усеща на пазари и базари (42%), при фризьор, бръснар, козметик (45%), в такси (42%), при лекар, зъболекар или физиотерапевт (35%).
Програмата "България безБрой" предоставя подкрепа в три стратегически области, които са от решаващо значение за икономическото възстановяване на България:
Предоставяне на възможност на малките фирми да се възползват от предимствата на дигиталните разплащания: Covid-19 ускори необходимостта собствениците на малки фирми да предлагат на потребителите сигурен и удобен начин за плащане. Visa работи с редица партньори, за да увеличи броя на местата, където потребителите могат да плащат с карта или мобилен телефон, и ще помогне на всички фирми, които искат да се развиват чрез дигитална търговия.
Насърчаване на потребителите да подкрепят малките предприятия: Проучванията показват, че потребителите ценят своите местни и независими предприятия и биха искали да ги подкрепят, когато това е възможно
Даване на възможност на малките и средните предприятия да изградят онлайн присъствие: Всеки втори потребител пазарува повече онлайн, отколкото преди пандемията. За малките фирми, които не разполагат с достатъчно време, въвеждането на онлайн бизнес може да бъде скъп и обезкуражаващ процес. Ето защо Visa работи с партньори, за да даде възможност на малките фирми бързо да изградят дигитално присъствие, като предоставя необходимите инструменти, ресурси и съвети.
ПРОУЧВАНЕ НА VISA И EVO GROUP ЗА НАГЛАСИТЕ НА БЪЛГАРИТЕ КЪМ ПАРИТЕ И РАЗПЛАЩАНИЯТА (май 2022 г.)
Нагласи към парите
Българите се отнасят към парите като към средство за постигане на стойност
Парите им носят чувство за независимост
Те отварят за тях вратите към удобния и охолен живот
Българите контролират разходите си и планират бюджетите си, като използват банкови услуги
Те имат интерес към инвестирането на пари като начин за увеличаване на благосъстоянието им
Нагласи към разплащанията
54% от българите предпочитат да плащат в брой, когато пазаруват във физически магазини
45% редовно намират за невъзможно да извършват електронни плащания при посещение на фризьор и козметик
39% посочват липсата на POS терминал в магазина като причина да не могат да осъществят електронното плащане
52% избират плащане с карта при суми над 1 500 лв.
34% от българите при последното си онлайн пазаруване са избрали плащане в брой или с карта при доставка
Банкоматите, мобилното и интернет банкиране, както и посещението на банков клон са най-популярните канали за банкиране в България.
Определено повече българи, отколкото представители на други държави в Централна и Източна Европа посещават лично в банков клон – 36% го правят поне 2-3 пъти месечно.
Българите теглят пари от банкомат по-често от другите нации – 1/3 го правят поне 2-3 пъти седмично.
ПРОУЧВАНЕ НА VISA ЗА НАГЛАСИТЕ НА БЪЛГАРИТЕ КЪМ МОБИЛНИТЕ РАЗПЛАЩАНИЯ (ноември 2022 г.)
Нагласи към мобилните разплащания
65% от българите са готови да използват смартфон за пазаруване и плащане онлайн.
18% вече се възползват от това решение във физическите магазини
Българските потребители оценяват мобилните разплащания най-вече заради бързината и удобството му, както и заради сигурността
85% от българските потребители търсят интересни продукти и услуги, използвайки своите смартфони
76% употребяват мобилните си устройства при поръчване на стоки или услуги
С най-големи предпочитания да използват смартфони за онлайн разплащания са румънците (81%), следвани от българите (74%), хърватите (72%), словаците (72%) и поляците (71%)
Българите са склонни да добавят картата си към приложения в категориите: транспорт (21%), пътуване (33%), стрийминг платформи (27%), доставка на храна (32%).
34% от българите на възраст 18-24 години са добавили своите разплащателни карти към поне едно мобилно приложение. Този метод се използва най-често от младите румънци (82%), словаци (80%) и унгарци (76%)
Българите харесват безконтактните разплащания със смартфон най-вече заради тяхната бързина (54%) и удобство (56%)
Мобилните разплащания се припознават не само от поколението Z и милениълите – 7 от 10 анкетирани българи на възраст 45-54 г. знаят, че могат да плащат със смартфоните си в магазините, а 19% се възползват от тази възможност
26% от потребителите в България планират да използват мобилни разплащания при пазаруване за Коледа, а 13% - по време на новогодишните разпродажби
Tweet |
|