EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Volkswagen планира автономен микробус

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Volkswagen планира автономен микробус

mail13:09 | 17.05.2021прегледи 1726 коментарикоментари 0


Volkswagen планира автономен микробус до 2025 г. Моделът Electric ID.Buzz ще използва технологии от подкрепената от Ford - Argo AI. Автопроизводителите планират услуги за мобилност, подобни на Waymo на Alphabet.

Изцяло електрическият ID. BUZZ ще бъде първото превозно средство от групата Volkswagen, което ще се движи автономно.

Volkswagen AG планира да предложи високо автоматизирана версия на микробуса от хипи ерата, който се възражда като електрически ван, като производителят на автомобили комерсиализира технология за самоуправление заедно със стартиращия Argo AI.

VW подготвя ID.Buzz с автономност от ниво 4 - което означава, че автомобилът може да се управлява при определени условия - за да бъде готов за търговски транспорт на хора и стоки до 2025 г. Компанията тества технологията на Argo AI на шест американски локации и ще се разшири до Мюнхен тази година за допълнително усъвършенстване на системата.

Крайният фокус върху развитието ще бъде върху гъсто населените градски райони, които представляват „висока сложност за технологията, но също така предлагат основата за интензивно използване на предложенията за мобилност“, каза Кристиан Сенгер, ръководител на звеното за автономно шофиране във VW.

VW и партньора му, подкрепената от Ford Argo, се опитват да настигнат лидери като Waymo LLC по технология за самоуправление, която се оказа изключително скъпа и предизвикателна за безопасно пускане на пазара. 

Самоуправляващото се звено на General Motors Co. Cruise подкрепи плановете си за внедряване на роботаксита през 2019 г. и все още не е въведено в експлоатация. Uber Technologies Inc. и Lyft Inc. постигнаха сделки през последните месеци за продажба на своите подразделения за автономно шофиране.

Дори технологията на Waymo е била обект на ограничения. Докато компанията започна да предлага разходки с микробуси без хора зад волана в края на миналата година, услугата е ограничена до предградията в района на Финикс.

VW засили усилията си в сферата, когато инвестира и се обедини с Argo, като разшири съюза си с Ford през 2019 г. Най-големият европейски автомобилен производител постави своя фургон в ръководството на сътрудничеството, тъй като залага, че технологията за самоуправление може да бъде въведена за търговска употреба в определени зони по-бързо, отколкото с леките автомобили на обществени пътища.

„Ние сме лидерът в градската автономия“, каза Брайън Салески, главен изпълнителен директор и съосновател на Argo. „Отиваме там, където е търсенето, където има страхотен бизнес, който трябва да се изгради.“

Усилията на VW за разработване на роботизирани автомобили датират от преди повече от десетилетие до тестове, организирани от Агенцията за напреднали изследователски проекти в областта на отбраната на САЩ или DARPA. Но разтегнатата корпоративна структура на индустриалния гигант, включваща дузина марки, допринесе за фрагментирано развитие, което позволи на по-бързите конкуренти да поемат водещата роля.

Ford заяви, че планира през следващата година да внедри роботикаксита и услуги за доставка без шофьор в множество градове на САЩ. Миналата седмица Argo представи собствен лидар, който според него е способен да вижда на тъмно 400 метра по пътя, на около 100 метра по-далеч от сегашните модерни сензори. Стартъпът обмисля публично листване тази година, казаха миналия месец запознати./Инфосток


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg