EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Volvo Trucks България: Най-лошото е зад нас

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Volvo Trucks България: Най-лошото е зад нас

mail18:10 | 09.12.2010прегледи 2394 коментарикоментари 0


Десислав Григоров
Тази година Волво България, представителят на шведския производител на камиони Volvo Trucks у нас, празнува своята десета годишнина, като за това време компанията е продала над 3000 нови камиона Volvo. EN.bg се срещна с Управляващия директор на компанията Александър Санин.

Г-н Санин, какво постигна Волво България за десетте години присъствие на пазара на тежкотоварни автомобили у нас?
През 2000 г. България не беше част от ЕС, а просто една от многото източноевропейски държави, в които липсваше икономическа стабилност, а инвестициите в сериозния бизнес, какъвто е търговията с тежкотоварни автомобили, криеха голям риск. Но с официалното стъпване на Volvo Trucks в България, страната се появи на световната карта на компанията и тя бе готова да инвестира в бъдещото и да помага за развитието на местния бизнес. Стратегията на Волво България бе да напредва постепенно, стъпка по стъпка. Първият сервизен център бе открит през 2000 г. в София, впоследствие през 2007 г. заменен с нов, в кв. Божурище, който отговаря на всички стандарти на Volvo Trucks. През 2008 г. мрежата се разшири последователно с втория – в Бургас, кв. Долно езерово, и третия сервизен център – отново в София, на бул. „Климент Охридски”. Гордеем се с това, че за тези десет години сме доставили към наши клиенти над 3000 нови камиона Volvo. Общият брой на тежкотоварните автомобили с нашата марка в страната обаче е много повече – няколко десетки хиляди, имайки предвид огромното количество по-стари машини и такива, купени извън България. Ако говорим за останалите постижения, то присъствието на Volvo Trucks гарантира на клиентите и водачите, че могат да разчитат на най-високо ниво на качество, сигурност и грижа за опазването на околната среда. Това е нашето послание към всички, независимо дали са наши клиенти или не.
Какви са бъдещите инвестиции в България?
На този етап имаме добра сервизна база, която планираме да разширим, за да покрием повече региони в страната. В най-близко бъдеще ни предстои да открием следващия ни сервизен център в Пловдив - през 2011 г. Очакваме също така нарастване на търсенето, но то ще бъде в рамките на умерените нива, като индикациите за него са вече налице.
Има ли раздвижване в търсенето през 2010 г.?
Финансовите резултати от последните няколко месеца показват, че най-лошото е вече зад нас и постепенно започваме да се връщаме към нормалния начин на работа. Друга интересна характеристика на транспортната индустрия е, че тя последна излиза от кризата. Това е така, защото транспортът зависи от останалите отрасли на икономиката и когато те започнат да работят в нормални условия, едва тогава нашите клиенти отново решават да инвестират в покупката на нови камиони. Бизнесът вече показва положителни сигнали и затова светлинката в края на тунела става все по-видима.
Изглежда клиентите предпочитат по-евтините продукти в кризисните месеци, строителният сектор почти изцяло се насочи към камиони „втора употреба”...
Все повече български мениджъри се убедиха, че евтиното излиза скъпо. Покупката на камион е дългосрочна инвестиция, а със здравината и надеждността си, намаления разход на гориво и добрата сервизна поддръжка FMX е точният избор, който със сигурност ще се изплати във времето. Наблюденията ни на пазара показват, че въпреки утежнената обстановка в строителния сектор има компании, които продължават да работят активно по проекти, а през 2011 г. очакваме и постепенно раздвижване на пазара. Кризата направи клиентите още по-взискателни не само към цената, но и към качеството и експлоатационните характеристики на техниката. В отговор на това Volvo Trucks пусна на пазара новия строителен камион Volvo FMX.
На пазара на леки автомобили спадът през 2010 г. е с още 50% на фона на нивата от 2009 г. Какво е положението при тежкотоварните автомобили?
Въпросът е доколко тази статистика е вярна, защото ако погледнем данните, които се цитират от медиите, тогава ние все още търпим свиване на пазара. При нас нивата на спад вече не са така силно изразени, както при леките автомобили, като например към края на август тежкотоварният сектор отбелязва спад от 11%, което е поносима стойност. Тук обаче трябва да се вземе предвид огромният спад, който понесохме през миналата година – тогава към август спадът в тежкотоварния сектор бе 90%. Статистиката обаче не отразява пълната и реална картина на процесите, случващи се в бранша. Ако не бяха сключени няколко големи договори за покупка на десетки камиони, то тогава спадът при нас щеше да е по-голям. Това са няколко сделки, но те са изключение от общото правило и не са норма. На фона на общите продажби изглежда, че 2010 г. е по-добра за тежкотоварния бизнес от 2009 г., но ако се вгледате по-детайлно в данните, ще откриете за съжаление, че това не е така.

 

 

 

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg