АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
VW ще съкращава работници
"Фолксваген" планира да съкрати допълнително 5000 административни работни места до 2023-а година като част от програмата за съкращаване на разходите, съобщава в петък германският всекидневник "Ханделсблат", цитирайки свои неназовани източници. Според източниците на изданието съкращенията могат дори да обхванат до 7000 от служителите на компанията. Съкращаването на работните места, което предстои да бъде осъществено през следващата година, е част от плана на главния изпълнителен директор Херберт Дис за подобряване на приходите на автомобилния гигант с 5,9 млрд. евро, посочва немското издание. Според "Ханделсблат" плановете за съкращаване на разходите все още не са обсъждани с работническия съвет на "Фолксваген".
Съветът на работниците и служителите на концерна възнамерява да блокира изграждането на нова фабрика в Източна Европа, за която до момента най-добри шансове се дават на България и Сърбия. Вестник „Билд ам Зонтаг“ съобщава, че на решаващата среща на Управителния съвет тази пролет синдикалистите ще гласуват против гигантската инвестиция. В тази връзка германските медии припомнят, че концернът планира да инвестира около 1,3 милиарда евро в изграждането на нова производствена мощност за няколко модела от семейството Фолксваген. Фабриката трябва да започне работа през 2022 година, като планираният капацит е 350 000 коли годишно. Цитират се вътрешни източници от концерна, според които в момента се оглеждат десет възможни площадки за строителство в България, Румъния, Сърбия и Турция.
Вестник „Ханделсблат“ коментира, че Съветът на работниците и служителите оспорва и други решения на Управителния съвет, обвинявайки го в сбъркани стратегически планове. В случая с фабриката в Източна Европа синдикалистите смятат, че концернът разполага с редица ненатоварени мощности, които могат да се използват, вместо да се строи нова фабрика. Според ръководството на концерна, тази нова производствена мощност е необходима, тъй като в германския град Емден Фолксваген възнамерява да произвежда само електрически автомобили, а производството на модела Пасат да пренесе във фабрика на Шкода в Чехия. Говорител на концерна обяснява, че при това положение Шкода ще има нужда от допълнителни производствени мощности. Синдикалистите обаче твърдят, че вместо да се строи нов завод за 1,3 милиарда евро, трябва просто да се преоборудват вече налични мощности, което ще струва само около 200 милиона евро.
Tweet |
|