АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
WSJ: Смартфоните рушат търговията
Американската верига магазини Best Buy традиционно привлича купувачи с обещания за ниски цени. Изпълнението на това обещание тази година може да бъде свързано с разделяне с част от бизнеса на компанията, съобщава The Wall Street Journal, цитиран от в. Ведомости.
Три Танг - 25 годишен служител, като всяка година търси подарък за приятелката си. Миналата година, той просто влиза в Best Buy, избира стоката, за която плаща $184,85. Сега обаче преди да направи покупката е проверил цената с помощта на смартфона си. Оказало се, че Amazon.com предлага същата стока на цена от $106,75.
Управителят на магазините на Wal-Mart Майк Дюк определя случилото си като „нова ера за прозрачността на цените”, която сериозно ще засегне големите търговци на дребно. Ако преди магазините, привличаха клиенти като обявяваха невиждани намаления за определени стоки с надеждата, че клиентите ще купят и нещо друго, което не е включено в промоциите, то сега тази стратегия не води до същите резултати. „Предимствата на магазините са малко,” коментира консултантът от IDC Retail Insights Грег Жирар. Според негови изчисления около 45 % от клиентите, притежаващи смартфони, вече ги използват, за да сравнят цените на продуктите, предлагани в магазините.
Нещо повече, в сравнение с останалите стоки, високите цени на техниката принуждава клиентите да търсят по- изгодни предложения. В този смисъл от Best Buy заявиха във вторник, че е много вероятно компанията да загуби част от пазара си тази година.
Tweet |
|