АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Zero Carbon произвежда ел. коли в Стара Загора
17:30 | 11.02.2011 5527 коментари 1
Явор Иванов
Британската компания Zero Carbon 2020 планира през второто тримесечие на годината за започне сглобяване на електрически автомобили в Стара Загора, съобщи Джейми Робъртсън, директор на компанията на провеждащата се в София международна конференция „Електромобилите - предизвикателствата на новата мобилност“. Първоначалната инвестиция е 6.5 млн.евро, като се планира при добро развитие на пазара, тя да стигне 10-20 млн.евро. Стана ясно оше, че в Стара Загора ще се сглобяват два модела – за града, разработен заедно с швейцарската "Ринспийд", и спортен модел. Компанията посочи, че техните модели трябва да издържат пробег без зареждане до 300 км, средният пробег на електромобилите сега в света е 150 км. Стана ясно още, че фирмата ye развива модели с т. нар. индуктивно зареждане, т.е. без свързване чрез кабели на устройството за зареждане. Zero Carbon 2020 работи в сътрудничество с друга английска фирма - Liberty E Cars, която също обмисля инвестиции в България, като те вероятно ще бъдат насочени към производство на компоненти за електрически коли (батерии, електроника и др.).Точно преди година международният фонд "Куоръс венчърс" съобщи, че е осигурил британска инвестиция за производство на електромобили в Стара Загора. По-късно инвеститорите бяха в града за проучване на кога модулната поточната линия може да бъде пусната в експлоатация, като се говореше за производство на 4-местна кола, която ще може да развива до 120 километра в час и да изминава до 30 километра с едно зареждане
В началото на януари тази година в Стара Загора 36-годишният електротехник Цветомил Белчев показа изобретена от него електрическа кола. Екологичното возило е създадено само с български части и е предназначено за използване в градска среда. Според Белчев създаването на електромобила отразява неговото виждане за бъдещото придвижване в градска среда. Той е малък, компактен и не замърсява въздуха. Технологичното чудо е със собствено тегло 380 килограма, дълго е 2 метра и 10 сантиметра и високо метър и 57 сантиметра. Двигателите му за трифазни и се зареждат от батерии. Купето отвътре е достатъчно широко и комфортно за шофьора, а багажника му побира 250 килограма. Въпреки малките си размери, возилото се държи стабилно на пътя, категоричен е създателят му.
От бензинова в еко кола - 8 хиляди лева По време на двудневната конференция в София стана ясно още, че превръщането на обикновен бензинов или дизелов автомобил в електромобил може да струва не повече от 8000 лв., съобщиха преди дни от Индустриален клъстер „Електромобили“, обединяващ няколко български производители на такива возила, на слънчеви батерии и на зарядни станции за електромобили, както и учени от БАН.
2,50-3,00 лв. струва изминаването на 100 км на електричество, което е почти 10 пъти по-евтино от изминаването на същия пробег на бензин.
Tweet |
|
Коментари
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg
И какво стана с тоя завод в Стара Загора? Дрън - дрън, да се направим на прогресивни.